Docu: it's just a ride

Alle opmerkingen over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gatita
Moderator

Docu: it's just a ride

Bericht door Gatita » za jul 29, 2017 01:17

Ik las over deze tweedelige documentaire, heb hem zelf nog niet kunnen bekijken. Gaat over 24 jarige Lisanne Herder die euthanasie heeft laten uitvoeren vanwege haar ondragelijk lijden. Het gaat over de laatste periode tot aan het einde....

bekijk Deel 1

http://www.omroepgelderland.nl/tv/progr ... 325/Deel-2

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">

Violence

Re: Docu: it's just a ride

Bericht door Violence » vr aug 04, 2017 15:31

Ik heb hem gekeken net, en wauw... Sprakeloos. Ik heb heel veel respect voor haar keuze, en ook heel veel respect voor de manier waarop zij en haar omstanders ermee omgaan. Gewoon totaal niet veroordelend of hatelijk, maar staan volledig achter haar keuze. Zo mooi en knap!

kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 » vr aug 04, 2017 22:13

inderdaad ik heb hem ook gezien en vond het ook echt respect hebben dat ze het echt knap gedaan hebben en met zoveel respect ook naar haar toe.. om het verhaal zo neer te zetten.. en ook echt eerlijk en oprecht..
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

hana
Moderator

Bericht door hana » za aug 05, 2017 14:42

Ik heb het gisteravond gekeken, vond het een mooie maar wel heftige documentaire. Ik vond het voornamelijk mooi dat ze zei dat ze dit juist uit zelfrespect deed en dat ze zichzelf nog nooit eerder zo gerespecteerd heeft. Ook vertelde ze een paar keer dat dit geen keuze was maar eerder kiezen tussen twee kwaden (terwijl er veel mensen dan zeiden dat ze die keuze zo dapper vinden...) In dit opzicht gaf ik haar helemaal gelijk, ik denk ook niet dat ze een keuze had helaas.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

Plaats reactie