Tips concentratie

Alle opmerkingen over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Tips concentratie

Bericht door hana »

Ik lees hier vaker dat mensen moeite hebben met hun concentratie, dus vandaar dat ik er nu een topic over open waar iedereen zijn/haar tips kan geven.

Vanmiddag heeft dit me geholpen:
http://mynoise.net/NoiseMachines/auralS ... erator.php

Klinkt irritant in eerste instantie, maar het zorgt (bij mij) wel voor het behoud van me focus. Beginnen met iets is weer iets heel anders. ;) En is zo mogelijk nog lastiger.

Als ik wil opstarten maar het lukt maar niet, zet ik vaak een timer voor mezelf, op het aantal minuten wat ik 'makkelijk' vol te houden vind (bijv. 10 minuten). En regelmatig ga ik er met gemak overheen. Zodat ik me ook nog een beetje 'tevreden' met mezelf voel. Wanneer het me niet lukt is dat ook niet erg, dan hou ik pauze na die 10 minuten (ook 10 min), en zet ik weer de timer.


Dus wat helpt jou om je door vervelende klusjes/opdrachten heen te slepen?
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Tips concentratie

Bericht door change »

Ze vermijden :mrgreen:

Nee grapje. Wat jij zegt is goed ja. Het in hapklare brokken en stukjes hakken. Dan is het niet zo'n enorme berg waar je tegenop ziet.

En regelmatig het doel voor ogen houden en visualiseren, datgene waar je het allemaal voor doet. En de voldoening die het zal brengen, als dat doel eenmaal bereikt is.
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Michael32
Berichten: 1502
Lid geworden op: ma mei 30, 2016 21:16

Re: Tips concentratie

Bericht door Michael32 »

Goed stoned zijn helpt soms ook te focussen op iets ( voor de ervaren blowers ).
Waanzin is, altijd hetzelfde blijven doen , maar toch een andere uitkomst verwachten. :hart:
Violence
Moderator
Berichten: 8226
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: Tips concentratie

Bericht door Violence »

Ik kan mij echt niet concentreren nu... En ik heb mijn laptop nodig om vanaf te leren, vanwege PowerPoints. En nee, die ga ik niet allemaal uitprinten, dat kost te veel inkt.
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Tips concentratie

Bericht door hana »

Ik weet echt niet of dit voor jou werkt Violence, maar als ik powerpoints leerde schreef ik wat dingen over van de slides. Dan bleef het makkelijker hangen. En als er dan nog aantekeningen bij zijn die erbij horen (van colleges) voegde ik die eraan toe en krijg je een mooi samenvattend geheel.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Violence
Moderator
Berichten: 8226
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: Tips concentratie

Bericht door Violence »

hana schreef:Ik weet echt niet of dit voor jou werkt Violence, maar als ik powerpoints leerde schreef ik wat dingen over van de slides. Dan bleef het makkelijker hangen. En als er dan nog aantekeningen bij zijn die erbij horen (van colleges) voegde ik die eraan toe en krijg je een mooi samenvattend geheel.
Ja dat heb ik gedaan. Ik werk elke week de PowerPoints uit, met daarbij de aantekeningen die in de college's er nog bij kwamen... Het is dat ik na een paar bladzijdes gewoon mijn concentratie kwijt ben, zoals nu.
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Tips concentratie

Bericht door hana »

Pauze houden? Wat eten/drinken, frisse lucht, kortere tijden leren/meer met pauzes afwisselen...
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Plaats reactie