Verbinding met site

Ideeën, storingen, wijzigingen, aankondigingen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Madeleine66
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 06, 2017 21:14

Verbinding met site

Bericht door Madeleine66 »

Als ik de website van het forum opzoek en in wil loggen krijg ik de melding dat het een onveilige verbinding is. Hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen.
Gebruikersavatar
Panthera
Berichten: 3407
Lid geworden op: di mar 03, 2009 23:47
Locatie: Brabant

Re: Verbinding met site

Bericht door Panthera »

Hoi Madeleinde66, dat klopt.
Daar is op het moment helaas niets aan te doen.

Hier was geloof ik al eerder een topic / vraag over:
viewtopic.php?f=17&t=12283
Being different isn’t a bad thing. It means you’re brave enough to be yourself
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Re: Verbinding met site

Bericht door Phoenix »

Die melding komt omdat het forum geen beveiligde verbinding heeft.
Als een website geen inlog of contactformulier oid heeft is een certificaat een beetje onzin.
Echter vraagt dot forum om een gebruikersnaam en wachtwoord en zou dat moeten versleutelen.

Dit is simpel op te lossen door het forum (het domein) van een SSL certificaat te voorzien.
Voor zo'n 10 euro per jaar heb je een eenvoudig certificaat waarmee de verbinding wel beveiligd is.
Ik weet niet waar het forum gehost word maar in de regel biedt de hoster deze certificaten ook aan en is implementeren een kwestie van een paar klikken.

Een SSL certificaat heeft als extra voordeel dat die delen die wel door zoekmachines geïndexeerd worden weer meekomen in zoekresultaten.
Met name Google straft websites af die geen beveiligde verbinding aanbieden.

Hier een aanbieder die certificaten aanbied als je hoster dat niet doet.
Implementatie is dan weer meer werk (voor een developer)
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
Summer
Site Admin
Berichten: 187
Lid geworden op: do mei 08, 2014 16:38
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Verbinding met site

Bericht door Summer »

Phoenix schreef: wo nov 14, 2018 17:58 Die melding komt omdat het forum geen beveiligde verbinding heeft.
Als een website geen inlog of contactformulier oid heeft is een certificaat een beetje onzin.
Echter vraagt dot forum om een gebruikersnaam en wachtwoord en zou dat moeten versleutelen.

Dit is simpel op te lossen door het forum (het domein) van een SSL certificaat te voorzien.
Voor zo'n 10 euro per jaar heb je een eenvoudig certificaat waarmee de verbinding wel beveiligd is.
Ik weet niet waar het forum gehost word maar in de regel biedt de hoster deze certificaten ook aan en is implementeren een kwestie van een paar klikken.

Een SSL certificaat heeft als extra voordeel dat die delen die wel door zoekmachines geïndexeerd worden weer meekomen in zoekresultaten.
Met name Google straft websites af die geen beveiligde verbinding aanbieden.

Hier een aanbieder die certificaten aanbied als je hoster dat niet doet.
Implementatie is dan weer meer werk (voor een developer)
Feit! Maar voor een forum zoals deze heeft het nauwelijks tot geen meerwaarde. Moest er nu een webshop aan verbonden zijn dan zou ik het zeker aanraden, maar dit is hier niet het geval. Toch verwacht ik naar de toekomst toe dat alle website's automatisch zullen gebruik maken van een SSL verbinding.
I'll be there till the stars don't shine
Till the heavens burst and words don't rhyme
And I know when I die you'll be on my mind
And I'll love you always
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Re: Verbinding met site

Bericht door Phoenix »

Je kunt er van alles van vinden maar voor een forum met een onderwerp als zelfdoding, waar mensen dus privacy gevoelige informatie delen zou ik gewoon zorgen dat bezoekers van een veilige verbinding gebruik kunnen maken.
Het gaat denk ik niet heel lang meer duren voor browsers het inloggen op een site zonder certificaat steeds ingewikkelder en misschien wel onmogelijk gaan maken.

Ik heb zelfs om de meest simpele en zelfs tijdelijk sites certificaten draaien gewoon omdat het ook meer geloofwaardigheid geeft.

Maar goed, dit is niet mijn forum, doe ermee wat je wil. :)
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
Plaats reactie