Ergernissen

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Waarom staat de speaker van de computers op stage altijd zo achterlijk hoog!
Waar is dat nou weer goed voor. En als ik mijn headset er in plug en YouTube aanzet worden meteen de oren van mijn kop geblazen :evil:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Ik weet niet of ik me hierover mag ergeren, en ik wil hiermee niemand beledigen, maar waar ik me een beetje aan erger is dat tijdens het Dit of Datspel in het koffiehoekje soms de meest onzinnige vragen voorbij komen na een hele diepe nadenkvraag.

Ik probeer altijd diepe nadenkers te posten over reïncarnatie en andere diepe levensvragen. Ik probeer altijd hele grote filosofische vragen op te lepelen omdat ik ECHT benieuwd ben naar iemands antwoord, zoals "slim en ongelukkig zijn of dom en gelukkig zijn". Ja, wat kies je dan? Ieder voordeel heeft zijn nadeel en ieder nadeel heeft zijn voordeel.

En dan erger ik me er eerlijk gezegd een beetje aan dat er daarna een vraag gesteld wordt: "gezouten of ongezouten nootjes?"
Natuurlijk is alles prima, maar ik zou het interessant vinden als ik ook een diepe vraag van een ander terugkrijg om over na te denken. Ik lig echt niet wakker om de smaak van borrelnootjes.
Sorry als ik hiermee nu een hele forumoorlog opwerp, en haal dit berichtje maar weg als het niet binnen de forumregels past.
Misschien hoor ik hier wel gewoon niet thuis. Of moet ik mijn filosofische vragen naar het filosofiehoekje verplaatsen en is dit hoekje echt voor keuzes wat je koopt in de supermarkt?
Sorry, nogmaals, als ik nu iemand heb beledigd. Ik hoor alleen graag jullie reactie!
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Ergernissen

Bericht door celine »

Daar mag jij je gerust aan ergeren ,ik doe dat soms ook wel eens aan bepaalde vragen 😄
Christine
Berichten: 369
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 17:05

Re: Ergernissen

Bericht door Christine »

Daar mag je best aan ergeren. Je zou het ook anders kunnen zien.... Een afwisseling van diepzinnige vraagstukken en keuzes tussen eenvoudige nootjes houdt wel de swung in het spel. Niet iedereen is zo diepzinnig en veel mensen komen in het koffie hoekje om ff op andere gedachten te komen, om te ontspannen, en niet om over ingewikkelde vraagstukken na te hoeven denken.
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

best wel een interesanta vraag. voor mij is het koffiehoekje zoals Christine al zei een afleiding.
ik persoonlijk vind de afwisseling wel leuk :wink:
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Ergernissen

Bericht door celine »

Mijn vieze bril ..telkens weer :(
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Ergernissen

Bericht door kleintje1980 »

dat alles in dozen staat en ik nu helemaal niks meer kan vinden als ik het nodig heb... want ik weet niet meer in welke doos het staat... :roll:
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

kleintje meschien een tipje kan of had je niet op de dozen kunnen schrijven wat erin zit?
of iedere doos een nummer en dan op de pc typen wat er inzit.

ik erger mij nu al dat het komende week weer glad gaat worden :(
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Ergernissen

Bericht door celine »

Dat ik alles nog moet stofzuigen en dweilen ,ben rete moe :roll:
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Ergernissen

Bericht door kleintje1980 »

Die f*cking AVG wet.... dat je nu ook al niet meer je thuisbegeleiding via de app om hulp mag vragen want de app kan gehackt worden... wtf... dan moet je maar mailen... hey kan jullie lezen ook echt 24/7 de mail he...not.... echt ik vind een pryvecie wet oké.. maar het moet niet daardoor onmogelijk worden om hulp te vragen... kom op zeg.. als je een foto van iemand op internet zet zonder te vragen is effe iets heel ander dan iemand die hulp nodig heeft ... hallo waar gaat het heen met al de wetten... laat degene die de wetten toe laat ze eens zelf uittesten voor ze überhaupt in de 2e kamer komt toch
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Ergernissen

Bericht door Pietje »

Er was laatst een lezing over de privacy wet daaruit kam eigenlijk voornamelijk dat heet niet onnodig mag. Als je aannemelijk kunt maken waarom je het zo doet is het vaak geen probleem. Dus appen omdat dat nou eenmaal sneller is is geen ramp in veel gevallen.
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
Diuz
Berichten: 78
Lid geworden op: zo nov 18, 2018 21:42

Re: Ergernissen

Bericht door Diuz »

De storingen en vertragingen bij de svb en de gemeente. Ik moet nog uitbetaald krijgen over de uren van december, januari en februari. Denken ze dat een zzper een mega buffer heeft om 3 maanden te kunnen overbruggen?
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Waar ik me aan erger is nog steeds hoe kortzichtig de wereld kan zijn als het op autisme aankomt.
Bijvoorbeeld: mensen die me niet zo goed kennen zeggen weleens dat ze het meteen aan me konden zien.
Nou, daarin ga je al de fout want autisme kan je niet zien.
Maar dan ben ik altijd wel benieuwd waaraan je het dan kan zien en dat gesprek gaat dan meestal zo:

"Ow, waaraan dan?"
"Euh.. dat kan ik niet uitleggen"
"... WAARAAN DAN?!"
"Euh.. ik kan het echt niet omschrijven"
"PROBEER HET"
"nou, gewoon. Hoe je uit je ogen kijkt?"

Ten eerste: als je het toch niet kan omschrijven, hou dan je bek dicht
Ten tweede: Hoe ik uit mijn ogen kijk??
Dus, ik kan wel studeren enzo en aan mezelf werken. Maar als ik toch als een psychopaat uit mijn ogen blijf kijken heeft dat ook allemaal geen zin!

En dan krijg ik daarna van die positief bedoelde bull-shit naar mijn hoofd dat ik mezelf moet accepteren.
Tja, je snapt toch ook wel dat het me zo wel erg lastig wordt gemaakt?
"Mezelf accepteren". Hoe dan.
Het is eigenlijk zo tegenstrijdig
"Ja, je bent en blijft anders dan de rest en dat valt meteen op. Maar je moet jezelf wel accepteren!"
Nee, hier wordt ik alleen maar ontzettend paranoïde van.
Ik verbaas me hier al jaren over.

En dan hebben we verder nog het hokjesdenken. Als men de term autisme hoort en men begrijpt het niet, wordt werkelijkheid alles wat ik doe daaraan gekoppeld. Tja, ik kan het ook gewoon niet met je eens zijn, of ik kan al geen boer meer laten of het heeft al weer met mijn autisme te maken.

Ik probeer er alles aan te doen om te "genezen". In een autistenhuis wonen. Studeren. Stagelopen. Een jongerenvereniging en normale jongeren vakanties zoeken om normaal op vakantie te gaan. Psycholoog bezoeken. Hier mezelf verwoorden op het forum.
Jarenlang een leven leiden met vallen en opstaan.

En dan heb je dat ALLEMAAL gedaan, zegt een of andere droplul: "ja, ik kon het meteen aan je merken toen ik je zag"
Zo wordt het "genezen me wel erg moeilijk gemaakt.
En als me dat nooit uitgelegd kan worden en ik dat nooit zal kunnen aanpassen aan mezelf, Wat heeft het leven dan voor zin?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

soulsearcherx schreef: zo nov 04, 2018 11:04 Even een compilatie van alles wat ik af en toe naar mijn hoofd krijg, en wat ik zo oneerlijk vind:

1: Als ik een andere mening heb dan jou, ligt dat niet meteen aan mijn autisme
Zoveel mensen, zoveel meningen. En als mijn mening anders is dan jou, hoef je dat niet meteen aan mijn etiketje te koppelen.
We verschillen gewoon van mening, en dat kan nou eenmaal gebeuren en dat is hardstikke gezond.
Als ik als groenlinksstemmer tussen de VVD'ers zit, ligt dat ook niet aan mijn autisme, maar dan ben ik gewoon de verkeerde ruimte ingelopen(en dat ligt dan ook niet aan mijn auitsme, want mensen zonder autisme lopen ook weleens verkeerde ruimte's in)
Als ik dus van mening ben dat iets voor mij niet prettig voelt, hoef je me niet te antwoorden met: "dat ik dan te autistisch ben voor je gezelschap". Ik kan namelijk iets niet prettig vinden, en dat ligt dan niet meteen aan mijn "beperking". Jij vind ook niet alles leuk.

2: als ik een foutje maak, ligt dat ook niet meteen aan mijn autisme
Bijvoorbeeld... Mijn eerste vakantie(die vervelende) :
Iemand anders was daar van zijn mountainbike geflikkerd. Nou, die moest dus in een taxi naar een frans ziekenhuis, wat allemaal erg lastig was..
Toen heeft ie daar vervolgens zijn schoenen en zijn zorgpas laten liggen :? naast dat ie de hele vakantie niet meer heeft kunnen meedoen met de activiteiten. Nu kan je denken: ja, wat een debiel, maar dat zei dus niemand want zoiets zeg je niet. Het was een ongelukje!
Terwijl.. Toen IK een beetje tever op de rand stond met abseilen lag dat meteen aan mijn autisme.
Als ik van mijn mountainbike was gekukeld, en mij was verder hetzelfde gebeurd als die jongen, durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat men dan mijn autisme erbij had gehaald: ja, het is een domme autist en ze kan nieteens mountainbiken.
Ander voorbeeld, wat meer huiselijker: als ondergetekende thuis de afwas niet op tijd heeft gedaan. Ik ben dan niet "te beperkt om zelfstandig te wonen". Jij vergeet ook weleens wat. Daar is geen autisme voor nodig.

3: (laatst nog in mijn dagboek besproken) Vul geen behoefdes voor mij in
Als ik naar een normaal ding wil, ga ik naar een normaal ding. Als ik naar een autistending wil, ga ik naar een autistending.
Ik kan dat prima zelf bedenken, en ik weet hoe google werkt.
Als er ook een autistenblokfluitles een paar straten verderop zou zijn, had ik dat al lang zelf via google gevonden.
Net als dat ik nu een niet-autistisch ding via google heb gevonden en hier nu op je niet-autistencursus ben.

Hoe haal je het in je bolle kop om aan me te vragen of ik "ook op de hoogte ben van x, maar dan voor autisten, ergens verderop?"
Zeg dat gewoon niet. Vertrouw er op dat ik prima zelf keuzes kan maken en dat het niet aan jou is om me naar een autistenactiviteit te sturen. Ik ben immers net als iedereen gewoon volwassen.

4: begin er gewoon niet op random momenten over te vragen, als ik net iets wel goed heb geregeld
Ook zoiets: "heeft school je geholpen met het vinden van je stage, vanwege je handicap?"
Ten eerste: HANDICAP?! Pardon?! Hoe zie je me als je zoiets zegt? Als een kreupele kwijlende spast in een rolstoel die alles laat lopen?
Waarbij het nodig is dat ik links en rechts geholpen moet worden?
Ten tweede: waarom vraag je zoiets. Dat is een vraag waar ik echt totaal niet op zit te wachten. Ik vraag ook niet aan jou: "heu. Heeft school je gelolpen met dat cijfer voor engels, want je hoofd staat scheef". (En als ik dat wel zeg.. Dan ligt dat weer aan mijn autisme natuurlijk!)

Als ik dus blij over een nieuwe ontwikkeling in mijn leven vertel, laat dan mijn autisme voor wat het is en wees gewoon blij voor me. Autisme hoeft namelijk niet te betekenen dat ik alleen maar met een uitkering op de bank zit te netflixen. Ik wil ook gewoon mijn school afmaken.
Ik heb geen idee waar zo'n vraag vandaan komt: Ben je bezorgd? Dat hoeft helemaal niet. Kijk je gewoon gigantisch op mij neer? Waarom praat je dan tegen me.

5: benadruk het niet als iets zwaars.
Hetzelfde als bovenstaand puntje: als ik een goed gesprek met je heb, kan ik mijn autisme gewoon even vergeten.
Ik ben (hopelijk) meer dan iemand die het ontzettend zwaar heeft, en ik probeer ook niet zo iemand te zijn. Ik heb heel veel positieve dingen die je kan benoemen: ik ben grappig, creatief.. vrolijk..
Wat dan absoluut niet helpt, is er op terugkomen en vertellen "dat je een dochter heb, die met veel moeite wel haar diploma heeft gehaald, maar het was allemaal heel moeilijk"
Sorry, maar ik weet zelf ook wel dat het moeilijk is, en ik probbeer daar juist zo min mogelijk bij stil te staan. Door het er weer bij mij in te wrijven "dat het best lastig moet zijn" druk je me alleen maar met de neus op(volgens jou) feiten en ik wil gewoon een leuk gesprek en daar zat ik totaal niet op te wachten.
Nu is er een verschil tussen deze uitspraak als je me goed kent of niet. Als ik je ken dan zal ik niet meteen uit mijn slof schieten.
Maar, als ik bijvoorbeeld met een rijschool bel om een afspraak te maken, en de rijinstructeur reageert met: "ow, je hebt autisme. Hou er dan rekening mee dat het lang gaat duren", dan schiet dat bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Je KENT me niet. Bij deze duurt het telefoongesprek dan ook kort. *klik* tuuut, tuuut.

Zo, dat was het even voor nu. Misschien vul ik het lijstje later nog aan.
Wauw, ik dat dit met verbazing te lezen. Wat had ik dit ontzettend sterk verwoord! Ik moet dit echt bewaren!
Jammer dat de autismeweek voorbij is, ik had het namelijk best wel kunnen gebruiken voor activiteiten van mijn autistenhuis...
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Elvo
Berichten: 57
Lid geworden op: za apr 27, 2019 17:59

Re: Ergernissen

Bericht door Elvo »

Dat er op zondag middag iemand van kika op de stoep staat. Of je even wil doneren via de tablet. Nou niet dus.
Kan ik mijn hoofd af en toe even uitzetten. Even geen pijn. Even geen gepieker. Even rust. Even stilte
Plaats reactie