Waar of niet waar spel?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Jeetje das een pittige .Als eerste wil ik zeggen dat ik iedereen kinderen zou gunnen ,gewoon omdat het het mooiste is wat er is .Maar het is misschien soms wel beter als mensen die psychische erg lijden geen kinderen zouden krijgen .
Er is zeker wel enige stabiliteit nodig voor kinderen ,zelf heb ik 2x een soort van postnatale depressie gehad en das niet niks ,toch zijn mijn kinderen goed terecht gekomen ,deze postnatale depressies kwamen toch voort uit een kwetsbaarheid .
Word men goed begeleid tijdens de zwangerschap op dat gebied dan zal men het misschien onder controle kunnen houden en dat is een goed iets .Bij mij was er deze begeleiding niet ,en daarna bijna biet !
Welvaart denk ik dat de kinderen vandaag de dag ,veel te veel krijgen ,!
Heeft men minder te besteden ,en ben je creatief kun je je kinderen echt wel veel geven ,de liefde en geborgenheid kost geen geld .Met de kinderen het bis in kost geen geld ipv een duur attractiepark .Goedkoperewinkels hebben ook leuke kleding ipv merk kleertjes .Dit zou mij niet tegen houden .



Kinderen worden tegenwoordig veel te veel verwend qua speelgoed enz
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

Deels.
IK vind dat je, als je kinderen neemt, je ze ook helemaal in de watten moet kunnen leggen.
Als ik oude foto's van mezelf terugkijk in fotoboeken, schrik ik echt van wat ik als kleuter aan had :lachen1:
Allemaal van die belachelijke tweedehands kleren. Eigenlijk heb ik ook tot de pubertijd in tweedehands en andere goedkopere zooi rond gelopen. Schijnbaar hadden mijn ouders echt schijt aan mode, of ze hadden er gewoon het geld niet voor(over).
Zelf had ik er toen nog geen moeite mee, maar ik ben wel in de brugklas gepest om mijn "goedkope" uiterlijk. Dat zijn dingen waarvan ik wel vind dat je er als ouder rekening mee moet houden. Als je kind op school wordt buitengesloten omdat hij/zij niet de laatste mode draagt, geef het dan. Zo krijgt het kind misschien weer heel veel, maar anders heeft het echt een rottijd op school. En het stimuleert ook contacten met anderen als het kind kan meepraten over gadgets enzo, dus als die speeltjes in de mode zijn, geef ze dan!

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het in de westerse wereld teveel hierop gefocust is. Als je kijkt hoe gelukkig kindjes in ontwikkelingslanden zijn, zonder al die troep.. Maarja, om het kleinschalig te houden.. wat kan je daar als ouder mee, en wat kan je daar als kind mee? Toch maar mee blijven lopen met de westerse massa denk ik, maar in je achterhoofd houden dat het niet het belangrijkste is in de wereld om de nieuwste Ipod Toutch te hebben.

(en om toch nog even te reageren op het vorige onderwerp..
Een kind heeft het meest aan liefde en begrip, en ik ben bang dat ik door mijn autisme niet een kind alles op dat vlak kan geven. Dus ik zou zelf besluiten om, ondanks dat ik baby's heel leuk vind, geen kinderen te nemen. Het is niet alleen dat schattige baby'tje, maar er komt zo veel meer bij kijken.. Ook als het baby'tje groot wordt.. Ik ga dat niet allemaal trekken, en dit kan voor andere autisten ook best pittig worden)



Alle dingen die verslavend werken, dus drank /drugs/videogames/.. zouden in een diep gat onder de grond begraven moeten worden. Zo creer je een veel betere wereld.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Zondermeer zeg ik ja ! Waar dus !











Kroegen moeten eerder open en eerder sluiten !
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Pietje »

Absoluut mee eens!

Een opleiding volgen zou makkelijker moeten zijn?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

Jazeker! :?

We moeten uit de Europese unie
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Pietje »

Niet waar, persoonlijk wacht ik liever even af maar ik vind dat we ook zeker niet alles hoeven te pikken.

Mensen zijn over het algemeen egoistisch?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

Jazeker!

Het leven is zinloos
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Pietje »

Ja mee eens, het enige wat we doen is zo goed mogelijk leven tot we dood gaan

Er is buitenaards leven?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

Er is zeker buitenaards leven! Dat denk ik zeker! Ik denk dat al die alienontvoeringen en verhalen over neergestorte UFO's helemaal waar zijn en door de regering gesensureerd worden. :cute:

Er bestaan mensen met een zeste zintuig/andere speciale gaven
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Pietje »

Ik denk dat iedereen een 6e zintuig heeft maar dat het maar bij een paar mensen goed ontwikkeld is, overigens zijn veel kinderen wel initiutief dus misschien verleren we het ook wel gewoon ernaar te luisteren. Bij pmt ooit een oeffening gedaan waarbij de zaal vol obstakels lag en ik met mijn ogen dicht me er doorheen moest manoufreren, ik stopte ging naar links en rechts etc stapte over dingen heen allemaal door naar mijn gevoel te luisteren.

Dieren voelen onze stemming vaak aan?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

jazeker! Vooral honden en katten schijnen daar heel erg goed in te zijn. Ik heb meerdere berichten op dit forum gelezen over iemands huisdieren die het aanvoelden als diegene verdrietig was, en toen lekker kwamen kroelen. Dus dit forum is het levende bewijs :P

Vluchtelingen zijn welkom in Nederland, zolang ze de islam maar niet meenemen en willen uitvoeren in Nederland. De islam, de sharia en alle politieke uitingen van de islam tasten rechtstreeks onze vrijheid en veiligheid aan, terwijl die vluchtelingen, als ze zich inburgeren en netjes gedragen, hier best prima kunnen leven.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door kleintje1980 »

niet waar.. verder hou ik me mening voor me.. wijselijk.. :wink:


nerderland is er op achteruit gegaan sinds de grenzen open zijn ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

Het lijkt me wel interesant om, als je het er niet mee eens bent, verteld waarom niet. Of waarom wel. Ik ben wel benieuwd waarom je het niet met mijn stelling over vluchtelingen eens bent. Dit is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon als persoonlijke interesse. Je mag het ook in een privebericht naar me sturen hoor :D


Ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal op de vraag of het verschil maakt dat de grenzen open zijn, maar ik denk niet dat we er op achteruitgegaan zijn. Ik denk dat de europese unie heel goed is voor de handel, en het interne transport van burgers. En handel is goed voor Nederland :D
Ik denk dat de boel echt fucked up zou zijn als we de grenzen dicht hebben. Het is goed om samen te werken met de rest van de europese unie. Kijk, er zijn wel wat probleempjes geweest, zoals de economische crisis, maar we hebben elkaar om het op te lossen, en we gaan er allemaal op vooruit. Je ziet dat het veel slechter gaat met landen die niet aangesloten zijn bij de EU. Van die oostbloklandjes die hun economie maar niet op orde krijgen.. Ik was in 2016 in Polen, en daar moet nog een hoop gebeuren. Toch maar goed om die grenzen open te gooien dus. Mensen klagen weleens over al die polen die hier werken, maar gun die ook een centje. Met dat geld kunnen ze de economie in landen zoals Polen stimuleren.
En je kan door de open grenzen lekker op vakantie! En vakanties stimuleren natuurlijk ook de economie :)


De beste oplossing voor het probleem in de oostvaardersplassen is afschot, ipv de dieren bijvoeren.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Pietje »

Niet waar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen daarop waar te zeggen. Ik heb helemaal niets met dieren maar kan wel intens verdrietig zijn als ze dood gaan. Natuurlijk vind ik het nog altijd wel beter dat een dier dat mooi vrij geleefd heeft geslacht word als al die diertjes in hokken maar ik vind dat we eens moeten stoppen met dieren zo slecht behandelen.

Het is onnatuurlijk om dieren te fokken voor de slacht?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door kleintje1980 »

waar... je moet dieren gewoon vrij laten rond lopen..


is de sleepwet wel of geen onzin ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie