Stel een vraag aan de persoon onder je

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Christine
Berichten: 369
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 17:05

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Christine »

Nee vind ik niet. Ik heb jaren premie betaald en heb amper gebruik gemaakt van de ziektekostenverzekering. Nu ben ik sinds een paar jaar een dure klant. Maar ik hoop dat dat nog weer zal veranderen. :wink:


Zou iedereen een maatschappelijke stage moeten lopen?
babe
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 20:58

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door babe »

Nee zeker niet, dat ligt niet iedereen en als je dan mensen verplicht die de kwaliteiten voor de job niet beschikken hebben die een slechte ervaring achter de rug en dit kan hun zelfbeeld omlaag halen.

Alleen wonen of met familie (die niet zo warmgezind zijn) wonen?
De zin van het leven schrijf je met je hart en ziel. :hart:
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

dan liever alleen wonen.

zouden de jongeren van nu het kunnen om in de jaren 70 te leven?
Christine
Berichten: 369
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 17:05

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Christine »

Ik ben er bang voor dat dat heel lastig is. Ook voor mij, want ik weet ook niet meer hoe ik het redden moet zonder Internet, chatbox, mail en fb. :onschuldig:



Als je een nieuwe auto zou gaan kopen , koop je dan een elektrische auto? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet.
stuck
Berichten: 1486
Lid geworden op: za dec 22, 2018 11:31

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door stuck »

Ik zou allesinds gaan voor een meer milieuvriendelijke optie; daarom niet perse elektrisch.

Ga jij op reis met kerst of nieuw? En ben je dan alleen of in gezelschap?
Scrape away the saddest layer of sadness and that's where you'll find me...
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

nee ik ga niet op reis met kerst. ben gewoon alleen thuis.

zouden op eerste kerstdag de winkels gewoon open moeten zijn?
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Hangt van de situatie af: als er werknemers zijn die super eenzaam zijn en geen familie hebben om te bezoeken, dan moeten die de keuze hebben om die dag lekker te werken om zich minder eenzaam te voelen. Het hangt er dus af of er dus vraag naar is vanuit (eenzame) werknemers. :)

is het basisinkomen een goed idee?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Christine
Berichten: 369
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 17:05

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Christine »

Ja. Voor zieke mensen en ouder wordend personeel helemaal een goed idee. Kunnen ze minder gaan werken en kunnen het dan langer volhouden.



Moet de hondenbelasting overal afgeschaft worden?
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

ja zeker en het zit hier nog raar in elkaar. buiten gebied hoeft niet te betalen, dus aan de andere kant van de weg bij mij
is buiten gebied. of eerlijk verdelen en ook katten belasting betalen. dan kan de honden belasting omlaag :wink:

hoe denk je over 2019 zou dat een beter of slechter jaar voor jou worden als 2018
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Ik hoop beter: ik zet echt stappen om meer te gaan sporten en om nieuwe mensen te leren kennen. Ik hoop dat het in het autistenhuis en op mijn tweede stage ook goed gaat.. En ik hoop weer goedlopend contact met N te krijgen en weer vaker mee te gaan met mijn jongerenvereniging.


Een interessante discussie die ik op een ander forum heb gevolgd:
Stel, je bent zwanger en je weet dat je kindje (zwaar) gehandicapt geboren zou worden, en je bent er op tijd bij voor abortus, zou je het dan weg laten halen? En zo ja, bij welke gradaties van gehandicapt zijn?
Er was daar een of andere meisje dat een beetje zat te blaten dat een kind "compleet" moet zijn, alsof je een product in de winkel koopt met garantiecertificaat. Die liever kinderen aan de lopende band dood maakt "omdat er een teentje mist" (HAAR woorden) dan dat ze ook maar iets neemt in het leven zoals het is.
De enige argumenten waar ze mee kwam waren dat het HAAR leventje overhoop zal halen onder het mom dat het zielig is voor het kind. "Dan wort hij/zei gepest op het schoolplein omdat hij/zij minder tenen heeft en zich anders voelt" -> Nou, Wat als je kind teveel sproetjes krijgt? Of rood haar? Of obesitas? Je leert dan je kind toch dat iedereen verschillend maar gelijk is? En zo'n zware handicap is dat nou ook weer niet. Kind kan zo nog prima meekomen in de wereld.
(En als je de complete voetjes van je kind op een echo kan zien ben je al lang over de termijn van een abortus heen.)
(en stel dat je kind antatomisch correct ter wereld komt, maar snoeiharde autisme blijkt te hebben of geboren is in het verkeerde lichaam en zich daardoor altijd anders voeld dan anderen. Of zijn/haar uiterlijk gewoon niet mee heeft? Hoe wil je dat controlleren op een echo?)
Zulke mensen zouden ze moeten verbieden om ooit kinderen te krijgen. Dit heeft me zo ontzettend kwaad gemaakt en aan het denken gezet.

Wat vinden jullie? Wanneer zouden jullie het weg laten halen en "gewoon opnieuw proberen"? :shock: Hoeveel ledematen moet een foetus hiervoor missen?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

nou ik zo zoiezo nooit een baby kunnen weg laten halen want voor mij staat abortus gelijk aan moord.... :shock: of het nu gezond is of gehandicapt.. bij mij is het altijd welkom en het zal alle liefde van de wereld krijgen wat het verdiend...


zou jij een huis in het buitenland willen hebben zo ja in welk land ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gerard
Berichten: 92
Lid geworden op: di nov 06, 2018 08:46

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Gerard »

Zeker een huis in het buitenland. Dan word het Thailand zon, zee, lekker eten alleen maar in je t-shirt, korte broek en slippertjes rondlopen.

Vind je ook niet dat vuurwerk alleen nog maar centraal mag worden afgestoken door gemeenten. En niet meer zoals gewoonlijk overal op straat en door iedereen.
Christine
Berichten: 369
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 17:05

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Christine »

Ja ben ik helemaal voor.




Zou het niet fijn zijn als iedere dag het zonnetje zou schijnen en dat het iedere nacht van 3 tot 6 zou regenen?
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Lijkt me heerlijk

Zou het niet veel eerlijker zijn om voor chronisch zieke mensen het eigen risico af te schaffen? (nu betaal je het standaard voor dingen die je per se nodig hebt om je leven leefbaar te houden terwijl je er niets aan kunt doen)
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

Helemaal mee eens.. ben volgens mij binnen 1 maand er al door heen met me meds.. :?

Wat is jouw ultieme droom ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie