Stel een vraag aan de persoon onder je

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door thePhoenix »

Nee,ik vind dat ze er dan te makkelijk vanaf komen. Plus, dan zou je als iemand met een doodswens gewoon een moord kunnen plegen, alle bewijzen klaarleggen en opgelost. Is dat wat je wilt bereiken?



Sociale media heeft het leven sterk veranderd, zou het op een of andere manier verminderd moeten worden?
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Jazeker. Het maakt mensen ook alleen maar onzeker en individualistischer, en minder productief. Kinderen zitten ook alleen maar achter hun mobieltje en meisjes veranderen zodra ze in de puberteit komen al in van die insta-hoes. En alles draait om likes en shares enzo. Slechte zaak lijkt me. En het is toch gezelliger om in het echt af te spreken in plaats van verveeld op whatsapp te typen dat het goed met je gaat? Praat gewoon in het echt met elkaar en ga verdorie eens buitenspelen.

Over al die anti-abortuswetten: ik weet niet zeker of ik een dergelijke vraag al weleens hier gesteld heb, maar: het mens waar de embryo in zit heeft toch meer recht dan de embryo? Da's toch unaniem logisch?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

ik vind zozio de hele anti abortus wet onzin.. want iedereen moet zelf kunnen kiezen wat hij wil met een kind of hij nu wel of geen embryo in zich draagt.. en voor mij staat abortus gelijk aan moord.. dus ja ik ga die discussie ook met niemand aan iedereen heeft daar in zijn eigen mening en ik hoop eigenlijk dat die wet er in Nederland nooit gaat komen want dan gaat er een hele hoop mis denk ik in dit land als dat gebeurd..



lust je red bule ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
Creature
Berichten: 624
Lid geworden op: zo sep 30, 2018 16:53

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Creature »

Ja op zn tijd vind ik dat wel lekker. En lekker ongezond.

Speel jij de Sims (4)?
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Nee


Is het recht op een gezonde bevolking belangrijker dan het recht van ouders om hun kind niet te laten vaccineren?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door thePhoenix »

Vind ik een moeilijke, ik denk toch ja, maar niet door te zeggen je moet vaccineren. Ik vind wel dat kinderdagverblijven en eventueel zelfs scholen mogen weigeren als er niet gevaccineerd is ter bescherming van andere kinderen die daar zijn. Ja, je mag niet vaccineren, maar begrijp dan wel dat je anderen in gevaar kan brengen en dat ter bescherming van anderen je dus geweigerd mag worden.


Ten behoeve van het Milieu zou zwaar bevuiligende voertuigen (vliegtuig, cruiseschip) extra hoge belasting moeten betalen ten behoeve van CO2 compensering en mensen moet ontmoedigen om deze voertuigen te gebruiken.
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Waar, maar ik geloof dat dat al zo is. Volgens mij is dat bij voertuigen meegenomen in de wegenbelasting en vliegen wordt sowieso heel zwaar belast. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij cruiseschepen en überhaupt scheepvaart heel anders is.

We moeten de prijzen van niet milieu- en diervriendelijk geproduceerde producten verhogen, zodat het voor de boeren die wel rekening houden met het milieu en dierenwelzijn aantrekkelijker wordt om nog meer maatregelen te nemen, omdat ze dit dan kunnen verrekenen door een prijsverhoging van het eindproduct?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Jazeker, maar niet alleen is zoiets voor de boeren goed, het maakt ook dat consumenten sneller duurdere/ongezonde slecht-voor-het-milieudingen links laten liggen en natuurlijk heeft iedereen er belang bij dat de dingen die je koopt goed zijn voor de aarde waar we voorlopig nog mee vooruit moeten :wink:

Is armoede oneerlijk?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

ja... maar denk ook wel dat je door armoede wel heel creatief wordt met geld... en dat de mensen die heel rijk zijn juist de waarde van geld soms minder kennen dan de mensen die in armoede leven.. nu denk ik dat in Nederland niet echt een armoede is...zoals in de in de andere landen zoals kaap verdie enzo... want hier is het best goed geregeld allemaal..


zou je denk je als dakloze kunnen overleven ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

kleintje1980 schreef: wo jun 19, 2019 21:49 ja... maar denk ook wel dat je door armoede wel heel creatief wordt met geld... en dat de mensen die heel rijk zijn juist de waarde van geld soms minder kennen dan de mensen die in armoede leven.. nu denk ik dat in Nederland niet echt een armoede is...zoals in de in de andere landen zoals kaap verdie enzo... want hier is het best goed geregeld allemaal..


zou je denk je als dakloze kunnen overleven ?
Mooi antwoord Kleintje:)

Ik denk het niet. Veel daklozen krijgen problemen als het gaat vriezen buiten, brrrr.. en sowiezo al regen en hagel alleen. Daar vat je in kapotte kleren en zonder verwarmingsysteem alleen maar door kou. Het zal wel een tijdje duren want het menselijk lichaam kan veel hebben, maar daklozen worden toch nooit heel oud? (of nou ja, ze plegen zelfmoord? Het lijkt me een vreselijke en uitzichtloze situatie :( )

Hoe zou het zijn als er geen grenzen om landen zouden zijn?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Erg makkelijk om drugs en mensen te smokkelen :duivel:

Ik weet niet of de wereld er echt op vooruit zou gaan als we alle grenzen overal af zouden schaffen. Denk dat er dan een nog veel grotere migratie komt naar de welvarende westerse landen. Die je dan niet meer tegen kunt houden, want er zijn geen grenzen meer, dus iedereen is vrij om te wonen waar hij wil. En op zich gun ik het alle mensen uit arme en onveilige landen om het net zo goed te hebben als wij, ik denk niet dat je dat op die manier bereikt en daar andere oplossingen voor zijn waarmee je de welvaart en veiligheid in die landen zelf vergroot en de mensen meer zelfredzaam maakt zodat ze een goed en gelukkig leven op kunnen bouwen in hun eigen land.
En dan hebben we de grenzen voor de mogelijkheid tot controle op invoer en export.

De rechtszaak die nu wordt aangespannen tegen de vermeende betrokkenen bij de MH17-ramp gaat zorgen voor een nog gespannere sfeer tussen Rusland en het Westen?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Ja, dat vrees ik ook. Rusland krijg je niet zomaar voor je karretje gespannen in zo'n rechtzaak :shock:
Ze zullen wel zeggen dat al het bewijs nep is en dat de opgepakte verdachten onschuldig zijn. Het standaard ontkenningsrideltje en weer naar het westen wijzen.

Hoeveel geld is genoeg?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

Ik zou al blij zijn als ik 20,- meer krijg in de week...
Dus ja ik zeg voor mij 70,- per week is genoeg...
Of bedoel je het om rijk te zijn nooi 13,1 miljoen euro dan kan ik 2 eilanden kopen vlak bij New York


Ben je bang voor iets ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Blossem-Flower
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma feb 05, 2018 17:02

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Blossem-Flower »

Ja voor naalden, maar zit wel onder de tattoo’s🙈🙈🙈


Waar word je verdrietig van?
if you're looking for me.. go where the waves break to where the sea kisses the earth because only there rests my hea
Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door thePhoenix »

Het feit dat ik op dit moment niet verdrietig kan zijn. Ik hoor te vaak dat het goed is het er soms uit te storten en ik kan dat simpelweg niet.


Wat zou je graag willen doen/leren
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
Plaats reactie