Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Gips »

Hoi weer,

Ik heb best wel wat aan die tips gehad die onderaan in het forum staan: die van DGT en voor afleiding/AM.
Echt goede tips die misschien nu wel wat duidelijker ergens mogen staan ivm het gebrek aan afleiding door kut Corona (ik volg even het gebrek aan censuur van Stuck to make my point.).

Daarnaast een tip voor de depressievelingen onder ons (die moeite hebben met genoeg eten en drinken).

Vandaag geleerd:
SOEP in een heeeel groot GLAS gaat beter naar binnen dan vanuit een bord of bakje.

Wat ik pas geleden heb geleerd:
Calorieën aanvullen lukt goed met een SHAKE met 'chocoladesmaak eiwitpoeder' van de drogist. Hoef je alleen maar te mengen met water of melk. TOP voor als koken en eten/drinken echt te moeilijk is.

Hebben jullie nog iets nieuws geleerd of ontdekt dat nu bv helpt als afleiding?
Of wat heeft gewerkt met jouw klachten?
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door harry »

jazeker. op tv kijk ik altijd auto motor vrachtwagen progamma`s.

nu weet ik hoe je croom wat roestig is mooi kunt op poetsen met alleminium folie en water. ik geloofde het eerst niet,
maar geprobeert en het werkt echt :D ( natuurlijk niet als nieuw, maar wordt wel veel mooier)

wel zit ik steets te denken hoe dat kan?
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Hope »

Voldoende rust en slaap zijn belangrijk om overeind te blijven. Die zijn de fundering voor alles
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door change »

Tijdens de cursus gisteren. Erg leerzaam.
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Tirade »

Hoe ik speksteen moet bewerken. Nu kijken of ik de theorie in praktijk kan brengen... 🤭
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Gips »

Ik bedacht me nog, wat je vast ook al weet: laat de boor het werk doen en gebruik zelf geen druk tegen de steen. Ohh, ik ben zo benieuwd wat je maakt!
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Tirade »

Gips schreef: di sep 29, 2020 20:10 Ik bedacht me nog, wat je vast ook al weet: laat de boor het werk doen en gebruik zelf geen druk tegen de steen. Ohh, ik ben zo benieuwd wat je maakt!
Ik kwam er wel achter dat de gebroken steen een laagje van een harder materiaal jn het midden had. M'n enige wel gelukte steen had ook af en toe van die hardere stukjes. Die lieten zich ook slecht vijlen! Misschien lag het daar aan.

En ik ben met een soort variant op jouw werk bezig :oops: I hope you don't mind!
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Gips »

Tirade schreef: di sep 29, 2020 22:04
Gips schreef: di sep 29, 2020 20:10 Ik bedacht me nog, wat je vast ook al weet: laat de boor het werk doen en gebruik zelf geen druk tegen de steen. Ohh, ik ben zo benieuwd wat je maakt!
Ik kwam er wel achter dat de gebroken steen een laagje van een harder materiaal jn het midden had. M'n enige wel gelukte steen had ook af en toe van die hardere stukjes. Die lieten zich ook slecht vijlen! Misschien lag het daar aan.

En ik ben met een soort variant op jouw werk bezig :oops: I hope you don't mind!
O, jij hebt wel meteen een erg lastige steen te pakken! De roze die ik heb, is dan makkelijker; ik heb ook nog grijs/witte staan, geen idee hoe die is. En wat daarmee te maken 🤔

Leuk om elkaar te kunnen inspireren! :)
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Gips »

Vanavond een klein stukje verhaal geschreven, waarin ik probeerde geuren en kleuren uit een eigen vakantie terug te halen. Ik voel me nu wat beter, en misschien is dat wel omdat ik positieve herinneringen van mezelf heb opgeroepen. Ik vond het ook wel leuk om te doen, ook al kan ik niet echt schrijven.
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Gips »

Ik heb toch maar de pinterest-app gedownload, omdat ik daar soms leuke dingen op zag maar geen toegang had.

Sinds ik die app heb, kijk ik met verbazing naar hoe mooi sommige plaatjes zijn (tuinen, eten, fietsen, kunst, wat je maar aanklikt.). Zoveel inspiratie, en ook een mooie uitvlucht voor als het (in het hier en nu) moeilijk is.

Oja, en een voorgelijmde kurkwand besteld om straks al die inspiratie op te prikken. Was echt betaalbaar!
Gebruikersavatar
Creature
Berichten: 624
Lid geworden op: zo sep 30, 2018 16:53

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Creature »

Gips schreef: do okt 22, 2020 19:31 Ik heb toch maar de pinterest-app gedownload, omdat ik daar soms leuke dingen op zag maar geen toegang had.

Sinds ik die app heb, kijk ik met verbazing naar hoe mooi sommige plaatjes zijn (tuinen, eten, fietsen, kunst, wat je maar aanklikt.). Zoveel inspiratie, en ook een mooie uitvlucht voor als het (in het hier en nu) moeilijk is.

Oja, en een voorgelijmde kurkwand besteld om straks al die inspiratie op te prikken. Was echt betaalbaar!
Ik gebruik Pinterest ook regelmatig. Je kunt daar vaak ook leuke recepten op vinden!! Ik vind het wel een handige app.
Gebruikersavatar
Creature
Berichten: 624
Lid geworden op: zo sep 30, 2018 16:53

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Creature »

Hoe je met contactspray om moet gaan. :lachen1: En dat je vooral niet 'gewoon' smeermiddel in elektrische apparaten moet gaan spuiten. Daar is dus juist dat extra snel drogende contactspray voor bedoeld.
joost1976
Berichten: 5144
Lid geworden op: do jan 17, 2019 14:07
Locatie: Limburg

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door joost1976 »

dat wandelen in de sneeuw iets extra's geeft
Some fools remember all that they say
And forget about all that they hear
Well, I don't wanna be that fool that goes blind through the day
I wanna hear what I need to hear
Just don't break my heart
Just don't break my heart
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Tirade »

Onder het mom 'I was today years old', dat ik me realiseerde dat de grootste Disney slechterik Gaston van Belle en het Beest is. Omdat hij charismatisch is en door het plebs geliefd. En IEDEREEN wel een Gaston kent, meegemaakt heeft of nog mee zal maken. Gaston is iemand die je belachelijk maakt omdat je anders bent dan de gemeenschap voorschrijft dat je moet zijn. En hij profiteert daar van, omdat hij door jou uit te lachen, dat eerdergenoemde plebs achter zich krijgt.

De les van vandaag: wees geen Gaston.
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Heb je nog iets nieuws geleerd of ontdekt?

Bericht door Gips »

Tirade schreef: vr feb 19, 2021 21:30 Onder het mom 'I was today years old', dat ik me realiseerde dat de grootste Disney slechterik Gaston van Belle en het Beest is. Omdat hij charismatisch is en door het plebs geliefd. En IEDEREEN wel een Gaston kent, meegemaakt heeft of nog mee zal maken. Gaston is iemand die je belachelijk maakt omdat je anders bent dan de gemeenschap voorschrijft dat je moet zijn. En hij profiteert daar van, omdat hij door jou uit te lachen, dat eerdergenoemde plebs achter zich krijgt.

De les van vandaag: wees geen Gaston.
Vind ik deze dan weer bij passen:

Afbeelding
Plaats reactie