Geestelijke mishandeling

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Bolleke777

Geestelijke mishandeling

Bericht door Bolleke777 » di mar 03, 2015 23:20

Hallo,

ik vroeg mij af of geestelijke mishandeling strafbaar is? Of ik bvb iemand (... Mijn vader...) kan aanklagen?

Ankes

Re: Geestelijke mishandeling

Bericht door Ankes » za mei 02, 2015 19:16

ik denk het niet... in zoeen situaties word er gesproken over overmatige liefde of "de manier hoe hij zijn stress ed uit) :( heb ooit met zelfde vraag in hoofd gezeten maar kun je bewijzen dat hij je mishandeld heeft?
in mijn geval herrinderd hij die dingen zogezegd niet dus bij mij is er geen bewijs enkel de herrinering en het slechte gevoelens dat ik erbij krijg. :( :? :(

Weekend

Bericht door Weekend » zo mei 03, 2015 22:46

Heb gehoord dat dat wel kan. Maar weet niet hoe dat ik z'n werk gaat..

dutchy77

Bericht door dutchy77 » ma mei 04, 2015 20:02

Bolleke, ja dat kan, geestelijke mishandeling is ook mishandeling en soms nog veel gemener dan lichamelijke mishandeling. De vraag die je je zelf moet stellen, waarom wil je dit? Het is een heftig traject als je het doet, levert het je wel meer op, dan dat het je geestelijk kost? Hoe reageert je omgeving hierop (met name je directe familie, moeder, evt. broers / zussen)? Wat wil je hieruit halen? Kan je niet op een andere manier closure krijgen?
Daarnaast praktische vragen: is het niet verjaard? Is er hard bewijs? Zijn er mensen die willen getuigen?

Ik weet niet wat er gebeurd is en weet niks van je situatie, dus met het beantwoorden van deze vragen kan ik je niet helpen.

Deniz

Bericht door Deniz » za apr 02, 2016 22:05

Het is heel moeilijk,

daarom gebeurd het ook nog steeds zoveel,

mishandeling op welke manier dan ook binnen het gezin,
omdat het ongestraft kan

en er moeilijk wat te bewijzen valt of iig veel te ontkennen.

En je kunt je als kind ook moeilijk inleven in de benarde situatie waarin veel ouders zich bevinden en die ze zelf pas doorhebben, als ze zelf eenmaal kinderen hebben.
Je moet je financieel weten te bedruipen. Je bent afhankelijk van het systeem, waar je misschien niet achter meer kunt staan en wat je boos maakt of omdat je maar net je hoofd financieel of mentaal boven water kunt houden.
Je bent niet zo vrij als je dacht, je kunt je kind niet geven wat je wilde of wenste,
Je hebt niet meer de energie en tijd die je had toen je nog GEEN kinderen had,
en raakt gefrustreerd en je kind is dan maar lastig want je offert al je tijd en geld en energie op om je kinderen groot te brengen,
je verwachtingen van het kind zijn te groot

vaak zijn ouders milder in rustiger tijden, maar als er geen rustige tijd komt of men wordt oud of ziek..
blijft de stress en reageert men zich af op kind..

het systeem stinkt en ouders reageren zich af op hun kinderen,
we staan allemaal voor hetzelfde,
later besef je dat,
vaak als je zelf ouder bent en repeat het, je wilt het best, maar ondertussen herhaal je

we zijn slaaf van het systeem ouders moeten mee met de tijd die, bewust, te snel gaat,

het kaf moet steeds van het koren gescheiden worden, kinderen begrijpen hun ouders neit meer en vice versa
allemaal redenen voor allerlei soorten van mishandeling daardoor.

het systeem is onnatuurlijk, geeft onnatuurlijke reacties van onnatuurlijk geworden mensen,

kijk om ons heen, we zijn verzadigd in gif
en pretenderen
gezond

bezig te zijn,

een leugen. we verkopen onze kinderen leugens net zoals ze dat aan ons ooit verkochten, onder invloed van de machthebbers die ons sturen naar hun liefste plekje: overheersing door manipulatie en indoctrinatie, zoals zij dat over ons doen, doen wij dat weer over onze kinderen,
hoe slim om de mensen het werk te laten doen.

if not.. then it is a freeride on our grandchildren.. al met al, we geven geen f* om onze kinderen

Cornflower

Bericht door Cornflower » vr okt 14, 2016 12:20

Ik ben zelf 13 jaar mishandeld geweest zowel geestelijk als lichaamlijk het is zeer moeilijk dat wel ik heb het wel geprobeerd hoor me moeder is nogal erg gestoord en zwakzinnig dus die schopte ze het huis weer uit zelfs toen ze me onder schot hield deden ze maar 1 ding tja toen ze de crisis dienst met een mes bedreigde werd ze opgesloten en nu gedwongen medicatie nemen ik denk dat dat toch een soort van wraakactie is van mij dan ik bedoel ik leef met een levens lang trauma.
En de komende drie maanden dus tot de kerst is het echt keihard leven erop of eronder.

Deniz

Bericht door Deniz » zo feb 05, 2017 22:59

Nee geestelijke mishandeling is niet strafbaar, vandaar dat het zoveel voorkomt, want bewijs het maar eens, in dit systeem waarin je met keiharde bewijzen moet komen, is indoctrineren een kunst geworden, die velen verstaan en mensen tot oa. suïcide kan drijven.
De ultieme moord waarvoor je nooit voor hoeft te zitten, als je het hoofd het toelaat en bij velen zal hun eigen hoofd nooit uit elkaar barsten van ellende. Ze verlichten of lossen hun karma op een, wederom, verhullende manier.. wauw.. hoe doordacht, 'hun' 'rechtssysteem'.

Snowflower

Bericht door Snowflower » vr mei 05, 2017 19:18

Fysieke mishandeling word al vaak niet als bewezen geacht, door allerlei vage kronkels etc, been there done that... Het gaat enorm moeilijk worden om geestelijke mishandeling te bewijzen, ook ervaring mee, twee kanten van het verhaal en de dader is niet zelden enorm charmant, gewiekst etc. Enige wat ik je kan aanraden loop weg van de situatie en zorg dat je zelf de juiste hulp krijgt. Gerechtigheid en erkenning, een gevecht die je waarschijnlijk toch nooit zult winnen en je bakken met energie kost die je waarschijnlijk toch al niet of weinig meer hebt.

Plaats reactie