Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

emokid

Bericht door emokid »

admin:
-- knip --

Reactie van Emokid en reacties van anderen op Emokid verwijderd

-- knip --
Miejk

Bericht door Miejk »

uitzondering... schreef:-mislukte zm-pogingen waardoor je het nóg liever wil.

..
Oh my god daar heb je ZO gelijk in
jolanda

Bericht door jolanda »

wilfried schreef:Als je een borderline persoonlijkheidsstoornis hebt, is de kans groot dat je zelfmoord pleegt (1 op de 10). Dit komt omdat je constant problemen hebt met relatie's, werk, vrienden, kennissen enz. Je raakt hierdoor geisoleerd en ziet de zin van het leven niet meer. Verder krijg je daardoor ook nog de nodige maatschappelijke problemen.

Groetjes,
Wilfried.
http://wia-wao.nl
schijnt ook met geweld in jeugd te maken te hebben of andere bizarre dingen in jeugdjaren, wat ik ook bij mezelf herken, daardoor ken je een groot gedelete van je leven last van blijven houden, omdat je als jongere constant in angst zat en in de stress

jolanda
shark

Bericht door shark »

als je:
-geen toekomstplannen ziet
-geen mensen rond u hebt die u steunen
-over alles wa ge doet nog altij kritiek krijg van andere mense
-echt niks goe kunt doen voor andere
-zoveel geroddeld word da ge al ne slechte naam hebt zonder ze u kenne

kvind het alleen spijtig dat dit voorbeeld mijn leven is
Nolo

Bericht door Nolo »

Als je al alles geprobeerd hebt maar niets helpt.
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Bericht door harry »

ik vind voor mezelf dan:

als je geen toekomst meer heb, alles geprobeerd heb, en ook nog nutteloos ben voor deze maatschapij ja en zelf de dingen die vroeger wel kon, maar nu niet meer. ach en nog veel meer.

dat vind ik een goede reden tot ZM


harry
PraatHujz

Bericht door PraatHujz »

Misschien is verstandiger als er geen onderwerpen als deze worden aangemaakt.. We moeten juist vooruit kijken en niet achteruit.

Nick
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Bericht door harry »

hoi nick,

ik vind zelf van wel. ik ben zelf blij dat ik dat hier kan vertellen, en dat vind ikzelf ook het mooie van deze site. ik mag hier vertellen waarom ik een goede reden heb tot ZM, aan de andere kant mag ik ook vertellen waarom ik het nog steets niet gedaan heb. ik weet wel er rust nog steets een groot taboe op ZM. maar er over praten is volgens mij toch wel een goede oplossing. en het negatieve hoort daar ook bij en dat is niet iets om te verbergen.

gr harry,,,,,,,,,
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Ik ben het met Harry eens, het is juist de kracht van deze site dat je hier wel uiting kunt geven aan die gevoelens waar je elkders op onbegrip stuit. Het is juist die uitlaatklep, het feit dat je nu kunt praten die bij heel veel mensen een stukje druk van de ketel haalt.
tuurlijk is het goed om vooruit te kijken maar het is juist bij de mensen hier dat ze naar het verleden moeten kijken om te kunnen beseffen wat er is gebeurt en waarom. Pas als je het verleden hebt verwerkt kun je daarvan loskomen en kan het heden en de toekomst beginnen.
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
gerlinda

Bericht door gerlinda »

hoi

ik ben het met harry en phoenix eens
een goede uitlaatklep, als je er thuis niet over kunt praten

doei

gerlinda
nothing

Bericht door nothing »

Inderdaad fijn dat je hier gewoon kunt praten, dus dan ook eerlijk:

Ik heb niet geen zin om er een heel verhaal te gaan typen (wat normaal dus wel gebeurd :P )
Het komt erop neer dat ik het met Harry, Phoenix en Gerlinda eens ben :P

(doet me denken aan 'Ik ga op reis en ik neem mee', van de basisschool)

Nothing
gerlinda

Bericht door gerlinda »

[quote="gerlinda"]de reden voor mij om zelfmoord te plegen is dat ik een heel vervelend verleden heb gehad, wat ik tot nu toe niet goed heb verwerkt. pesten, bedreiging en aanranding
ook omdat voor mij gevoel niemand iets om mij geeft en blij zullen zijn als ik dood ben.
want dan zijn ze van mijn gezeur af en hoeven ze niet meer naar mijn problemen te luisteren.
Ik wil ook niemand meer lastig vallen of in de weg zitten met mijn problemen.
Ik heb dan misschien ook wel rust in mezelf als ik dood ben, dan krijg ik niet telkens nachtmerries over mijn aanranding en het pesten.
dan heb ik eindelijk rust.[/quote]
DELETED

Bericht door DELETED »

DELETED
accessvirus

omdat het toch niks uitmaakt wat je kiest

Bericht door accessvirus »

Ik snap het allemaal veel te goed. Ik loop in een wereld met mensen die iedere dag werken, eten, slapen en hun ding doen. EN uiteindelijk gewoon dood gaan hahaha. We weten allemaal dat dat gaat gebeuren. We gaan allemaal dood. Waarom niet nu al dan? Ik ga toch zeker niet zitten wachten?

Dat is mijn reden waarom ik in die spiraal zit die een dezer dagen toch echt op gaat houden. Des noods laat ik me vermoorden. Als iets te vaak pijn doet nadat je alles hebt geprobeert wil je er gewoon vanaf en niet je best doen om te genezen.

kijk HIER hoe weinig we voorstellen. Daar kan toch echt het DOEL van ons niet van wakker liggen.
dragonfly

Bericht door dragonfly »

Als je toekomst in duigen valt en je meest dierbaarste (kind) door je ex niet meer het recht verleend om je kind te zien en verder door alle bijkomstigheden,pijn,verdriet,eenzaamheid,geen licht aan het eind van de tunnel.
Je beland hierdoor in de psychiatrie en na een tijd word er Borderline vastgestelt ik breek liever een been dan verder te moeten leven met ondragelijke geestelijke pijn :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Plaats reactie