Stemmen in mijn hoofd ?

Moderator: Modgroep

Hamstertje

Bericht door Hamstertje »

Ik schreef:...., maar ik heb regelmatig dromen over de dood :X!
Dromen over dood betekenen zelden letterlijk dood. Meestal heb je dan iets in je hoofd afgesloten.

Het is moeilijk om dromen uit te leggen, omdat dromen ook met associaties te maken heeft en dat is voor iedereen anders.
DELETED

Bericht door DELETED »

DELETED
Manon

Bericht door Manon »

ik word al mijn hele leven gepest..
ik hoor vaak nog de dingen die tegen me gezegt worden.. en dan blijft het zich maar steeds herhalen.. hierdoor krijg ik vaak huilbuien.
vaak hoor ik mensen zeggen dat ik waardeloos, lelijk en dom ben..
pesten heeft me helemaal kapot gemaakt
ocraM

Bericht door ocraM »

Ik heb ook stemmen in mijn hoofd, erger nog ik heb complete persoonlijkheden bij me, ik ben namelijk een DISSER. Iemand met MPS. Ik weet niet anders meer dan dat ik ze heb.
nekface

Bericht door nekface »

Ik heb geen gespleten persoonlijkheid.
Dat is niet alleen alleen, maar ook nogal bewus daarvan.
#

Bericht door # »

Are you sure?
BlackHappiness

Bericht door BlackHappiness »

Ik hoor niet echt stemmen, maar krijg wel opdrachten in de vorm van gedachten die ik dan moet doen. Vaak in de trant van dat ik iemand moet vermoorden of pijn moet doen, dingen moet kapotmaken, etc.
bloodformusic

Bericht door bloodformusic »

Ik heb geen stemmen in mijn hoofd maar ik neem de omgeving continu in mij op en denk zonder het zelf te willen aan de manieren hoe ik mezelf op het moment direct dood kan krijgen ik weet niet wat erger is dat of stemmen in je hoofd hebben :S ik hoop voor andere mensen dat stemme nin je hoofd minder erg is want ik kan er echt niet tegen dat ik zo denk
Thom

Bericht door Thom »

BlackHappiness schreef:Ik hoor niet echt stemmen, maar krijg wel opdrachten in de vorm van gedachten die ik dan moet doen. Vaak in de trant van dat ik iemand moet vermoorden of pijn moet doen, dingen moet kapotmaken, etc.
ja dat ken ik......
dat komt bij mij samen met een soort hilariteit waardoor het allemaal heel logisch en grappig lijkt alsof het maar een spel is
Pip

Bericht door Pip »

ik had een vraagje hierover, eigenlijk.
ik heb niet alles gelezen, dus het kan zijn dat deze vraag al is gesteld, maar dat zien we dan wel.
Ik heb ook niet écht een stemmetje in mn hoofd, alleen een gedachte in m'n achterhoofd die "zegt" dat ik lelijk ben, of iets dergelijks. Hij praatn iet echt, het is gewoon een gedachte, die vaak word herhaald, net als ik me juist wat vrolijker begin te voelen. Word hiermee ook bedoelt dat ik "een stemmetje in mn hoofd" heb?
ffom

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door ffom »

Ik geloof in geesten en ook dat sommige mensen worden lastig gevallen door slechte identiteiten.
Als ik dit zou meemaken zou ik gelijk een afspraak maken met een goede paragnost.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom ik nooit iemand anders hoor met dit idee, mij lijkt dat gewoon de beste oplossing.
kansloos

Bericht door kansloos »

heb iets gevonden toen ik naar info over boeddhisme zocht, dacht.. dat is misschien ook wat voor de rest om eens over te lezen..

Arhat (阿羅漢). A voice-hearer who has attained the fourth and highest fruit on the Liberation Way (see voice-hearer fruits) by shattering his fixation on having an autonomous self and eradicating all his afflictions. A Buddha is also an Arhat, but not vice versa (see bodhi). As the second of a Buddha’s ten epithets, Arhat means worthy of offerings.

voice-hearer fruits (聲聞果).
A. The holy fruits achieved by voice-hearers on the Liberation Way are (1) Srotāpanna, the Stream-Enterer who will attain Arhatship after at most seven times being reborn as a god and then a human; (2) Sakṛdāgāmin, the Once-Returner who will be reborn as a human only once more before attaining Arhatship; (3) Anāgāmin, the Never-Returner who will not be reborn as a human but will attain Arhatship in a Pure Abode Heaven in the form realm; and (4) Arhat, who has realized the nirvāṇa with remnant by annihilating his fixation on having an autonomous self and eradicating all his afflictions.
B. These four holy fruits and the corresponding nearness to them are called the eight holy ranks (八聖). Actually, one who is in the first rank, nearing the first holy fruit, is only a sage, and those in the higher seven ranks are holy beings. Those who are still learning (śaikṣa, 有學) are in the first seven ranks. Only Arhats, in the eight rank, are those who have nothing more to learn (aśaikṣa, 無學).


http://www.sutrasmantras.info/glossary.html
lolmuts

Bericht door lolmuts »

ja hoi roel ik had zon verkeerde geest de pastoor heeft hem uitgedreven blij toe had er al tien pogingen op zitten,oei nu ik weer rsutig nu en eh bijna de oude kan ik het nog maar moelijk beseffen de omgeving noemde mij zelfs een draak kan mij daar weing van herineren,ik voelde alleen de dood om me heen kon nergens meer van genieten echt vreselijk hopelijk komt het niet meer terug heb het twee keer gehad,de tweede keer was echt heel zwaar,de pastoor doet dan een uitdrijving,heeft echt geholpen die geest zette me aan tot zelfmoord,marijke had het oook maar die heeft het niet gered,snik snik ze wasee ngode vriendin van me is vorige week begraven veekl liefs jana
lolmuts

Bericht door lolmuts »

lolmuts schreef:ja hoi roel ik had zon verkeerde geest de pastoor heeft hem uitgedreven blij toe had er al tien pogingen op zitten,oei nu ik weer rsutig nu en eh bijna de oude kan ik het nog maar moelijk beseffen de omgeving noemde mij zelfs een draak kan mij daar weing van herineren,ik voelde alleen de dood om me heen kon nergens meer van genieten echt vreselijk hopelijk komt het niet meer terug heb het twee keer gehad,de tweede keer was echt heel zwaar,de pastoor doet dan een uitdrijving,heeft echt geholpen die geest zette me aan tot zelfmoord,marijke had het oook maar die heeft het niet gered,snik snik ze wasee ngode vriendin van me is vorige weekgecremeerd veekl liefs jana
Dimpiej

Bericht door Dimpiej »

hallo..

hebben die stemmen niks met een psychose te maken ofzo?
Of met een bepaald ziektebeeld...wat veel voorkomt in de psychiatrie!
Roel schreef:Coach, ook ik ben psycholoog in opleiding en kan het toch niet met je eens zijn dat iedereen wel stemmen in zijn hoofd heeft. Ik heb ze niet, en zoals je kunt lezen zijn er wel meer mensen die dat niet hebben.

Het jammere van een psychologie opleiding is dat je eerst een goed mensbeeld moet hebben voor je theorien kunt toetsen. In mijn mensbeeld is ruimte voor een geestelijke wereld. In de psychologie is dat niet meetbaar, toestbaar etc. dus kunnen ze daar weinig mee.

De stemmen die ik hier bedoeld heb zijn duidelijk herkenbaar als niet uit jezelf komend en over het algemeen zetten deze stemmen aan tot destructief gedrag.
Plaats reactie