Stemmen in mijn hoofd ?

Moderator: Modgroep

alex

Bericht door alex »

Mag ik vragen wat je van die stemmen moet doen dan?
en waarom word je er zo gek van dan?
whortlessmess

Bericht door whortlessmess »

Die stemmen, Geven geven aan dat ik mezelf pijn moet doen. kwil er verder niet op in gaan wat tedoen. Want dat houdt ik liever voor mezelf. maar kword dan gek, omdat ik het niet wil, maar ergens ook weer well klinkt raar i know maar zo is het.. :? [/b]
huisgenoot

Bericht door huisgenoot »

Kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt, hor!
het zijn namelijk geen fijne opdrachten!
en dat je er wel naar luisterd, je zegt klinkt raar omdat je het ergens niet wil, maar ook weer wel, vind ik niet raar,hor! zeker als je ook zegt de stemmen gaan pas weg als je er naar luisterd! kan wel begrijpen dat je er dan naar luisterd. dan ben je er tenminste weer vanaf (voor even). maar goed is het niet!
luister je ook wel eens niet naar die stemmen?? zo ja, wat gebeurt er dan??
theoretisch gezien, loopt er wat mis in je hersenen, waardoor je die stemmen echt hoort, maar als je gezond ben, hoort dat niet zo!
ik weet dat je met medicatie wel hier verandering in aan kunt brengen. heb je dat al eens geprobeerd?? of spreek je hier wel eens over met een hulpverlener??
ik moet eerlijk zeggen, ik weet verder niet zo, wat te zeggen/ of advies te geven, maar ik denk dat 1 van de andere medewerkers er misschien wel wat meer op kunnen reageren??!!
maar ik zat nu nog op de computer en wilde toch even reageren!

sterkte ermee, hor!!

groeten jelly
whortlessmess

Bericht door whortlessmess »

Er zijn ook wel momenten dat ik er probeer om niet naar teluisteren, maar op een gegeven moment geef ik het op. en dan geef ik maar toe. klinkt stom i know. maar die stem overheerst om het zo maar tezeggen, kloop nu al 2 jaar bij psygoloog en die weet daarvan, maar het helpt allemaal niks, ik ben in die 2 jaar alleen nog maar verder terug gezakt. Het is raar, eigenlijk, dat ik niet tegen zon stemmetje op kan. k kan het zelf ook niet begrijpen maar op zon moment ben ik ook helemaal anders, alles in dan in waas, raar i know, maarjaa.[/i]
huisgenoot

Bericht door huisgenoot »

Hoi!!
wel goed dat je telkens probeerd er niet naar te luisteren!
en dat je op gegeven moment toch maar luisterd, ik kan het wel begrijpen!! het is denk wel heel vervelend voor jou!!

Wat doet de psycholoog er mee, als jij dat vertel?? ik bedoel heb je wel gesprekken erover/ medicatie of wat dan ook??

geloof je ook dat het ook de macht van de duivel kan zijn??
de duivel probeert ons ook op alle manieren uit, en dingen te doen die niet goed zijn! je zou God kunnen vragen of de duistere machten dan uit je leven weg gaan. blijven vragen en zeg :d uivel ga weg van mij!!

ik hoop dat je er wat aan heb!!
alle sterkte joh!!

groetjes jelly
whortlessmess

Bericht door whortlessmess »

Bij de psygoloog, heb ik er gesprekken over, en kheb er ook medicatie voor gehad, maar beide blijkt niet tehelpen,, nu ga iik waarschijnlijk naar volgende week, een 6 weeks opname in, datt ik doordeweeks daar ben en sweekends thuis. maar dat zie ik niet zitten..

en in de duivel, en god, geloof ik niet. kbenniet gelovig op gevoed. vandaar..

huisgenoot

Bericht door huisgenoot »

heej,

ik kan me wel voorstellen dat je niet zie zitten om opgenome te worden, maar ik zal je zeggen, het kan wel goed zijn, er is meer begeleiding en er kan meteen hulp zijn! maak er gebruik van!! want hier wordt je ook niet goed van... wie weet helpt het!!
(ik ben zelf ook meerdere keren opgenome geweest en nu kan ik zeggen... en toch was het goed! al wilde ik niet!! het heb me wel geholpen.)
oh ja, nog een vraagje... wat zie je ervan niet zitten???
dat je de hele week daar ben/ of juist de weekenden thuis??

jammer dat je niet gelooft in God!
ook al ben je er niet mee opgevoed, kan je nog wel geloven,hor!!
maar ja dat is jouw keus.

ik wens je veel sterkte!! :wink:

groeten, jelly
whortlessmess

Bericht door whortlessmess »

ik denk dat het niet helpt, omdat ik er geen vertrouwen meer in heb ik loop er echt al zo lang mee rond, en er komt nooit een einde aan, heb al allerlei,hulp en medicijnen gehad, dus ik ben het aan het opgeven. khoef er niet zo nodig nog iets aan tedoen.
huisgenoot

Bericht door huisgenoot »

Hoi!
Als je zelf er niet aan wilt werken, zal er ook niets veranderen!
dus ik zou zeggen, kom op!! geef de moed niet op!
(ja, ik zeg dat wel, maar ik weet drommels goed hoe moeilijk dat is), daarom zeg ik toch, blijf er aan werken!
het kan allemaal nog zoveel beter worden!!

groetjes jelly
vlinder

Bericht door vlinder »

hallo iedereen.

Zelf heb ik een hele tijd met stemmen in m'n hoofd geleeft.
Ze praten me van alles aan wat ik zou moeten doen.
Werdt er op den duur helemaal gek van. Heb op het punt gestaan me zelf iets te doen.
Mensen om me heen zagen dat ik steeds meer achter uit ging. Op den duur heb ik hulp gezocht met veel tegen zin. Maar uit eindleijk zag ik zelf ook wle in dta het niet meer lukte.
Nu gaat het al een stuk beter. Heb zo af en toe nog wel stemmen. Dan ga ik bidden wandt Hij is het die alleen mij kan bevrijden van die stemmen!

Groetjes,
een vlinder
Devin

Bericht door Devin »

Ik heb ook stemmen in mijn hoofd.
Alleen heb ik meer het idee dat ik die stemmen zelf gecreerd heb, dat ik ZELF zeg maar degene ben die ik in mijn hoofd hoor.
Vaak zijn het dingen als:
"Je kunt echt NIETS", "Maak jezelf eens goed dood joh" enz.
Het zijn iig geen geesten bij mee dat weet ik wel zeker.
Nee, volgens mij spreek ik mezelf gewoon toe.

Liefs
elieve

stemmen..

Bericht door elieve »

Ik heb wel een soort van stemmen in mijn hoofd geloof ik, maar ze praten niet altijd direct tegen mij.. Heel vaak savonds in bed hoor ik, zeg maar, een volle kroeg in mijn hoofd, en daarvan kan ik een paar stemmen herkennen en ik kan volgen wat ze zeggen.. Ik krijg er ook beelden bij in mijn hoofd.. Soms is het echt onzin, is het bijvoorbeeld een vriendin die zegt 'Bij de etos is het goedkoper' Het kan ook goed een bekende nederlander zijn ofzo, maar i kweet niet wat eht is.. Ik heb wel eens gehad dat er mensen waren in mijn hoofd die een verhaal vertelden, met beelden erbij en alles, van hoe ze dood zijn gegaan..
Ben ik nu gek? Mijn psychiater weet dit..
alex

Bericht door alex »

Ben ik nu gek?
Dat is me nogal een vraag, kunnen we wel een topic over openen en we zouden er nooit uitkomen.
Ik denk niet dat je gek bent. Je bent zo of anders en klaar. Maargoed.
Als je psych dit weet, zal ie er ook wel wat aan doen.
Maar heb je er ook echt last van, bedoel heb je ook welleens dat ze dingen tegen je zeggen die je moet doen, maar eigelijk helemaal niet wil doen?
Of houden die stemmen je uit je slaap? of iets anders?
elieve

Bericht door elieve »

ze houden me uit mijn slaap ja, en brengen me in de war.. OPdrachten geven ze me wel, zo van gooi jezelf nu voior die outo, en ze schelden me ook wel eens uit, maar ik heb het nog nooit echt gedaan.. Alleen als ik snijd, dan zeggen ze dat ik verder mopet snijden en dan doe ik dat ook..
Ik geloof dat mijn psych denkt dat het mijn ophol geslagen fantasie is, maar dat is niet zo.. Ik heb zelfs een schrift bij gehouden en opgeschreven wat ze zeiden.. Ik ben het niet, dat is zeker, want het zijn andere stemmen, jong ous, ook mannen.. Allemaal door elkaar en een kan ik er dan uitpikken..
nothing

Bericht door nothing »

ik heb zelf ook stemmen in me hoofd die me dwingen dingen te doen... bij mij is het omdat ik aan dis/mps lijd, zij zijn soms zelfs zo sterk dat ze me lichaam overnemen en zelf doen wat ik niet wou doen dus ik snap wel hoe klote het is...

veel succes ermee als je erover wilt praten stuur me maar berichtje voor msn ofzo=)
Plaats reactie