Stemmen in mijn hoofd ?

Moderator: Modgroep

Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Gips »

Van alle topics op de website vond ik deze echt onprettig, omdat het op de eerste pagina lijkt dat een 'siteadmin' STELT dat stemmen met een geest te maken hebben en dat hij kan helpen. Creepy. En dat er ook veel over demonen en god/satan wordt gesproken.

Jammer want het topic zelf is super belangrijk. Naar welke stem luister je, hoe ga je ermee om etc.

Maar van deze manier werd ik een beetje naar. Bang dat het helemaal niet helpend is.
Maar misschien is dat 'just me'.

Ik heb geen stemmen, maar ik kan wel naar kinddelen in mezelf luisteren. En als ik luister (vaak noodgedwongen omdat ik me slecht voel), leer ik zo veel over mezelf dat ik niet eerder begreep. Het is bizar. Voor mij zou dit de weg uit de ellende zijn, als ik echt leer luisteren.
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door kleintje1980 »

@ gips ... stemmen in je hoofd gaan echt wel verder helaas dan een kindsdeel waar je naar luistert..

Want ik heb ze helaas wel.. en ik kan je vertellen de opdrachten die je er soms van moet uitvoeren gaan echt super ver... en als je ze niet doet dan worden ze alleen maar luider en luider ze kunnen op sommige momenten echt gewoon je hoofd over nemen dat je tijd en ruimte kwijt raakt.. ik doe zelf heel vaak oortjes in met muziek om een klein beetje van me stemmen te negeren ... maar zelfs dat vinden ze niet leuk... maar anders heb ik ook geen leven als ik naar al hun gesprekken en dingen moet luisteren wat ze willen wat ik doe...
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Gips »

Ik begrijp heel goed dat stemmen horen veel verder gaat dan wat ik weleens ervaar. Ik hoop niet dat je denkt dat ik dat bedoel te zeggen.

Maar heb je de eerste pagina nog eens terug gelezen? Van ene Roel?
Hij geeft 3 soort verklaringen voor stemmen. De derde maakt mij in ieder geval helemaal niet happy, zeker niet omdat hij stelt daarmee te kunnen helpen.

Heb jij ooit wel eens baat gehad bij de app: Temstem?
En komen jouw stemmen van binnen of van buiten? Heb wel eens gehoord over het grote verschil daartussen.
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door kleintje1980 »

Die heb ik op me telefoon staan helpt soms ... ligt aan hoe hoog ik al in me spanning zit... van binnen uit helaas... ik ben nu met me psycholoog aan het uitzoeken of het trauma gerelateerde stemmen soms zijn of soms gedachten zijn.. is soms wel heel confronterend omdat alles door elkaar loopt.. en je niet goed het onderscheid ziet door wat er in mijn hoofd speeld door de stemmen die me laten dissocieren
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie