Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

nothing

Bericht door nothing »

Jafo71 schreef:filosofisch gezien zijn die er eigenlijk niet denk ik. het leven heeft al geen zin en de dood dus ook niet hiermee. de redenen om niet dood te willen kunnen net zo goed redenen zijn om wel dood te willen.

MAAR laat ik het dan opvatten zoals de thread waarschijnlijk bedoelt is; voor mij heeft het leven NU nog even meer positiefs dan negatiefs en ik heb dit forum nu momenteel nog even om mijn zm-gedachten even te kunnen proberen te vergeten, maar dat houdt ook een keer op weet ik. maar dat zien we dan wel weer.
Filosofie is heel groot, mij kun je NIET wijsmaken dat nergens in de filosofie ook maar enige zin staat die erop wijst dat het leven wel zin heeft.

Net als de koan: Als een boom valt maar er is niemand, maakt die dan geluid?
Je zegt ja, maar hoe weet je dat je was er niet bij.
En dat je die boom niet kunt zien of horen vallen, betekent neit dat die niet is gevallen of geen geluid maakte.
Als ik mijn moeder niet kan zien, bestaat ze gelukkig nog wel!
Dat wij onze problemen niet op kunnen lossen, betekent niet dat het niet mogelijk is.
En dat wij de zin van het leven niet weten, betekent nog niet dat die er gelijk niet is.

Leven heeft wel zin, zo ie zo heel veel aankomende levens want deze wereld word verwoest door slechte mensen, en daar moet iets aan gedaan worden of er zijn geen mensen meer hier.
En leven hoeft geen hell te zijn, je kunt het inderdaad zien als een spelletje zolang je maar niet teveel problemen heb dan is het niet leuk meer....

Waarom er een aarde is, met dieren, en mensen, en waarom wij leven, geen idee. Misschien km ik er ooit achter, misschien niet, maar ik leef en ik ga daar het beste van maken.
Ik heb een reden om te leven, deze generaties hebben allemaal iets om voor te leven, niet het geld, de regering of een mooie auto, niet een eigen vliegtuig, of een solocarriere. maar een betere wereld, zou een hoop veranderen.

@ BlackHappiness, ik ben het best wel met je punten eens, ikzelf weet ondertussen dat de dingen die ik heb meegemaakt me nu hebben gemaakt tot de persoon die ik ben + natuurlijk dat ik die problemen heb opgelost, en doordat ik daaruit ben gekomen ben ik nu dus de persoon die ik ben. Maargoed, als dat me niet was overkomen ik zou niet weten hoe ik dan wel of niet zou zijn nu, maar ik ben blij met wie ik ben. Ondanks mijn verleden.
Ik heb vrede gesloten met mijn verleden, om ook vrede te kunnen sluiten met mijzelf als heel persoon door alle jaren en dagen heen die ik nu leef hier.

Als ik mij voorstel dat mijn broer zelfmoord zou plegen, ik moet er niet aandenken, maar zo ook als ik eraan denk als ik het zou doen, schieten de tranen al in mijn ogen, dat kan ik ze niet aandoen.
En als ik eraan denk dat mijn ma dat zou doen, de sterkste persoon die ik ken. dan weet ik niet meer wat ik moet, kan, dan raak ik nu bij voorbaat al helemaal van in de war.
Er zijn geen effectieve manieren, niet 1 is prettig, niet 1 is geheel pijnloos.

ik geloof in het hiernamaals, waarschijnlijk een andere dan de jouwe maar dan nog, geloof ook ik dat als je zelfmoord pleegt dat onmogelijk het einde kan zijn van alles.
Klinkt mij veels te simpel.
Tired

Bericht door Tired »

#Vrienden & familie, aldus nabestaanden.
#Alles kan altijd nog beter worden. (meestal)
#Dood is niet altijd een oplossing.
#Je weet niet wat er na de dood is.
#Het leven kan zo mooi zijn.
viooltje

Bericht door viooltje »

Jafo71 schreef:filosofisch gezien zijn die er eigenlijk niet denk ik. het leven heeft al geen zin en de dood dus ook niet hiermee. de redenen om niet dood te willen kunnen net zo goed redenen zijn om wel dood te willen.

±±±± De filosofie weet niet de helft van het leven na de dood. En waarom we op aarde zijn met een doel. Daarvoor moet je helderziende zijn en contact kunnen maken met de andere wereld. En dat kunnen filosofen niet, die denken alleen maar van alles en nog wat. Maar met denken kom je er niet. Je zult mediamieke gaven moeten hebben. Heeft ondergetekende. En genoeg andere mensen die er dan ook boeken over hebben geschreven in deze tijd.

Wat de zin van het leven is en volgende levens?
1.Om volmaakt te worden.
2.Om tot bewustzijn van het spirituele te komen en jezelf te vinden.
3.Om een klein stukje het aardse leven te verbeteren.
4.En om zaken van vorige levens in balans te brengen, wat heet karma inlossen.
5.En om ervaringen op te doen en vaardigheden te leren.

Iedereen, niemand uitgezonderd, komt met een doel op aarde en een eigen levensopdracht. Afgesproken in de andere wereld voor geboorte op aarde. Maar helaas weten de meeste mensen dat niet meer, te veel aangepast aan de maatschappij. Heel jonge kinderen weten dat vaak nog wel, want die staan nog in contact met de geestelijke wereld. Als jong kind weet je ook nog je speciale opdracht. Maar de meeste mensen doen wat hun verwacht wordt tot ze in een crisis komen,meestal zo rond de 40. Dan vragen veel mensen zich toch wel af waar ze mee bezig zijn en of dat nou alles is. Het moment dus om alsnog om te schakelen en iets te gaan doen wat je passie is. Vanuit je hart, ben je met je ziel verbonden. En die weet nog wel wat de levensopdracht is. Maar vanuit het denken, ben je verbonden met het ego, wat weer gevormd is door de maatschappij. Het vraagt een heel proces om losser van dat ego te komen en te leren luisteren naar je ziel.

Maar......in deze tijd van grote veranderingen op aarde, worden er heel oude zielen geboren. Nieuwetijdskinderen, indigokinderen, sterrekinderen. Met juist een spiritueel bewustzijn. om de volwassenen van nu te helpen naar het Watermantijdperk. En dat is een heel andere maatschappij dan het Vissentijdperk van de afgelopen 2000 jaar. Wij staan nu op een kruispunt in de tijd. Daarom is het zo jammer dat zoveel jonge mensen hier op de site zich van het leven willen benemen. Net nu het heel spannend wordt op aarde. Juist ook een reden waarom zoveel mensen er nu op aarde zijn. Inclusief de mensen op deze site. Heb dus nog even geduld. Over pakweg 5 jaar kan alles er zo anders uitzien dan nu het geval is. Veel dingen die nu nog als normaal en vanzelfsprekend doorgaan, zullen wegvallen. Het begint al met het economische systeem. De geldcrisis was slechts een begin. Er gaan nog veel vernieuwingen komen, waardoor alles in de wereld veel positiever gaat worden. gegroet, viooltje








MAAR laat ik het dan opvatten zoals de thread waarschijnlijk bedoeld is; voor mij heeft het leven NU nog even meer positiefs dan negatiefs en ik heb dit forum nu momenteel nog even om mijn zm-gedachten even te kunnen proberen te vergeten, maar dat houdt ook een keer op weet ik. maar dat zien we dan wel weer.
itsme

Bericht door itsme »

puur voor de mensen om me heen... voor mezelf nee, vooruitzichten genoeg maar dat weegt niet op het enige wat nu weegt is de mensen om mee heen niks meer, niks minder
Richard

Bericht door Richard »

redenen om geen zelfmoord te plegen....
Ik denk dat dat een verkeerde redenering is.
Redenen om te twijfelen over zelfmoord,is denk ik een beter vraag.
Zodra ik nl redenen heb om het niet te doen,is de twijfel weg en doe ik het niet.
Mijn dochtertje laat me wijfelen
Mijn hoop ook
Maantjje

Bericht door Maantjje »

Familie. is toch wel zeer belangrijk. Maar toch.. hurts me
CruelWorld

Bericht door CruelWorld »

De mensen die de troep moeten opruimen en met bosjes naar de slachtofferhulp moeten ofzo....
justxme

Bericht door justxme »

Ik zit te denken..
Ik denk de momenten dat je even echt beseft, dat er mensen van je houden.
Vera-1

Bericht door Vera-1 »

Er is een hele simpele reden om het NIET te doen:

Er zijn nog kansen!

Er is nog een kans om je leven radicaal om te gooien.
Nog een kans om naar het buitenland te verhuizen en een nieuw leven op te bouwen.
Om naar buiten te gaan en hulp te zoeken.
Om weer gelukkig te worden.

Ik had nooit, maar dan ook nooit gedacht, dat ik dit zou zeggen. Maar godzijdank waren deze kansen er. Je hebt alleen het lef nodig om ze te grijpen en daar zijn wij hier voor. Nietwaar? (:
shar

Bericht door shar »

omdat je niet beseft hoeveel dierbare je om je heen hebt. Op het moment dat het zover is, zie je pas hoeveel dierbare je hebt. Daarvoor zie je het niet, omdat het niet altijd zo voelt. maar toch........
bloodformusic

Bericht door bloodformusic »

nou... je moet proberen te genieten van de kleine dingen en daar een geheel van maken vanuit daar kan je je leven mooier maken

(dit zeggen mensen wel eens tegen mij ik zelf heb er niks aan maar misschien anderen wel)
anna_33

Bericht door anna_33 »

- omdat ik mijnvrienden niet alleen achter wil laten
- omdat ik mijn vriend niet alleen achter wil laten, ookal woont hij in Belgie
- omdat ik een nieuw leven wil proberen op te bouwen
- omdat ik eigenlijk niet zo goed weet of ik wel durf om zelf moord te plegen.
- omdat ik bang ben, dat mensen me na mijn dood zwak en aanstelliger gaan vinden, dat ik spijt krijg (kan niet maar toch), en misschien omdat mijn ouders dan wel spijt krijgen.
ffff

Bericht door ffff »

reden om geen zelfmoord te plegen;

er komt een tijd dat je niet wilt sterven,
maar MOET sterven....
kloontje

..

Bericht door kloontje »

ik ben gelukkig niet van die zelfmoord gedachtes,ik heb wel gezegd als mn zoontje gaat gaat ik ook?

mijn reden zou zijn mn zoon!!
en mn lieve vriend die echt alles voor me over heb?
ik word al misselijk bij het idee dat hun mij weg moeten brengen,nee ik ben een knokker en ik zal blijven knokken vraag niet hoe maar we doen het! :lol:
love you

Bericht door love you »

Ik heb geen rede om zelfmoord te doen,
Ik heb 2 mooie unieke kinderen met aanhang.
En ik heb een geweldige man ontmoet.
Een man waar ik veel van houd,en hij van mij.
De zon is weer gaan schijnen voor mij en mijn gezin.
Hij is uniek omdat hij er voor mij en mijn gezin is.

Dus ik ben verliefd en gelukkig met hem en mijn kids.
En daarom heb ik geen neiging voor zelfmoord.
Ik zeg maar zo,na regen komt zonneschijn.
Laat het voor een ander ook iets betekenen.

Liefs Love you. :wink:
Plaats reactie