Ik weet het even niet meer!

Hier kan verder gediscussieerd worden over de door de psycholoog beantwoorde vragen. Gebruikersreacties zijn WEL toegestaan

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Norah

Bericht door Norah » di feb 12, 2019 01:00

Hallo,

Ik zit er de laatste tijd heel erg doorheen. Ik zal even kort uitleggen wat er nu allemaal speelt. Zo heb ik chronische stress. Dit betekent dat mijn lichaam helemaal geen rust krijgt en ik veel stress ervaar. Dit uit zich ook met dagelijks hoofdpijn, misselijkheid, overgeven, buikpijn, duizeligheid, vermoeidheid, slapheid en krijg steken uit het niets door mijn lichaam). Daarnaast slaap ik nog rond de 3/4 uur per nacht. Zelf ben ik heel perfectionisch. Het is mooit goed genoeg bij mij en doe het nooit goed. Dit is zelfs een dwang geworden. Wanneer ik in mijn bed komt breekt de hel los. Ik ga erg piekeren en wordt extreem negatief. In mijn hoofd hoor gaan schreeuwen en het is een groot gevecht. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik een paniekaanval krijg. De laatste 3 weken bijna elke avond. Dit kan een korte of een lange van soms 1,5 uur zijn. Dit zijn hevige momenten dat de paniek heel hoog is. Ik ben dan aan het hyperventileren en wordt helemaal gek van me hoofd. De enige uitweg lijkt soms om mezelf te beschadigen om zo uit je hoofd te komen. Ik weet dat dit niet goed is. Ik ben door het weinig eten en veel overgeven, erg afgevallen. Ik zit niet ver van de rand af van het ondergewicht. Maar mijn eetstoornis vind dit eigenlijk helemaal niet erg. Ook merk ik dat mijn depressie weer terug komt. Ik voel me de laatste tijd veel somber en neerslachtig. Maar heb ook suïcidale gedachten.

Nu ben ik laatst bij de huisarts geweest, maar dit gesprek heb ik echt niet al prettig ervaren. Ik had er zoveel stress en angsten voor en uiteindelijk bij het gesprek zelf stuurt ze mij 10 minuten al weg. Ik was helemaal dicht geklapt en had een paniekaanval. Ze zei dat als ik een normaal kon doen en gwn kon praten ik maar terug mocht bellen. Dan moest ik zeggen welke hulp ik nodig heb.
Nu wil ik heel graag iets van medicatie voor de angst en voor het slapen. Maar ik durf haar niet meer te bellen of überhaubt nog te spreken.

Ik weet even niet meer wat ik moet gaan doen. Hoe moet ik verder, want ik trek dit niet!! :cry: :help: :(
You never fail until you stop trying :hart:

Magic

Bericht door Magic » wo feb 20, 2019 02:42

Jammer dat niemand eerder heeft gereageerd :( Ik word in bed soms totaal overrompeld door mijn gedachten. Wat absoluut werkt is zachtjes op je telefoon een meditatie of zoiets aanzetten. Je gedachten laten leiden door iemand die tegen je praat. Dat kan van alles zijn. Van positieve praatjes tot iemand die je aandacht afleid het maakt niet uit. Alles wat jou maar kan afleiden van negatieve gedachten. Baat het niet dan schaadt het niet.

Gerard

Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht door Gerard » wo feb 20, 2019 08:11

Hoi Norah, Wat heftig zeg, en vresenlijk dat je zo slecht slaapt en ligt te piekeren. Vind het wel een vreemde manier van handelen van jouw huisarts om je na 10 min weer te laten gaan. Hij/zij moet toch in kunnen inschatten hoe je erbij zit en je dan gerust probeten te stellen. Is er iemand in jouw omgeving die je vertrouwd en mee zou kunnen naar je huisarts. Of kan het een idee zijn je verhaal op te schrijfen en dit aan je huisarts te laten lezen. Of mischien afgeven bij de receptie. Er is hier medicatie voor om je rustiger te maken. En de eerste stap is wel de huisarts die kan je dan ook doorverwijzen voor verdere hulp. Ik hoop echt dat je moet kunt verzamelen om toch nogmaals naar je huisarts te gaan, en schrijf het alvast op mocht je in paniek geraken kan je dit voor lezen of afgeven. Heel veel sterkte Norah, ik hoop dat je deze stap kunt zetten. :hug: :hug:

Norah

Bericht door Norah » wo feb 20, 2019 15:37

Hallo Magic,

Bedankt voor je berichtje terug. Dat doet mij echt heel veel goeds. Ik ga het vanavond eens proberen. Kan je dit op youtube vinden? Ik heb het namelijk nog nooit geprobeerd.
Groetjes,
Norah

Norah

Bericht door Norah » wo feb 20, 2019 21:13

Hallo Gerard,

Ja ik kan alles kwijt bij mijn SLB’er op school. Ik heb elke week een gesprek en we kijken elke week hoe het ging. Daarnaast bespreken we de nieuwe week. Dat is heel fijn, maar ben vooral bang dat ik een last voor hem ben, daarom laat ik hem er ook wel eens buiten. Op deze momenten sta ik er wel alleen voor. Ik heb voor de rest niemand die ik kan vertrouwen.

Het is me afgelopen week gelukt om te bellen. Nu heb ik een afspraak met de praktijk ondersteuner. Ik hoop dat ze voor mij medicaitie kan uitschijven.

Super lief dat je mij een berichtje hebt gedaan. Het deed mij erg goed en vind het super lief dat je mee wilt denken. Ik wardeer het heel erg❤️

Norah

Bericht door Norah » wo feb 20, 2019 21:13

Hallo Gerard,

Ja ik kan alles kwijt bij mijn SLB’er op school. Ik heb elke week een gesprek en we kijken elke week hoe het ging. Daarnaast bespreken we de nieuwe week. Dat is heel fijn, maar ben vooral bang dat ik een last voor hem ben, daarom laat ik hem er ook wel eens buiten. Op deze momenten sta ik er wel alleen voor. Ik heb voor de rest niemand die ik kan vertrouwen.

Het is me afgelopen week gelukt om te bellen. Nu heb ik een afspraak met de praktijk ondersteuner. Ik hoop dat ze voor mij medicaitie kan uitschijven.

Super lief dat je mij een berichtje hebt gedaan. Het deed mij erg goed en vind het super lief dat je mee wilt denken. Ik wardeer het heel erg❤️

Gerard

Bericht door Gerard » do feb 21, 2019 12:29

Wat goed dat je een afspraak hebt kunnen maken bij een praktijk ondersteuner. En hoop ook zeer dat je je daar op je gemak kan voelen en duidenlijk kan maken hoe je je voelt. Wens je heel veel sterkte en succes. toe. :hug:

Psycholoog

Bericht door Psycholoog » vr feb 22, 2019 13:28

Hi Norah,

Wat vervelend om te horen dat jij van zoveel dingen last hebt. Ook vervelend dat wanneer je dan bij de huisarts bent jij dichtklapt en het dus niet goed lukt om over te brenegen waar jij last van hebt en waar jij bij geholpen zou willen worden. Mijn advies aan jou is: stuur het stukje tekst dat jij in dit tpoic aan mij hebt geplaatst naar jouw huisarts. Daarin evrwoord jij namelijk heel goed waar jij last van hebt. Op die manier heeft de huisarts een beter beeld en kan hij/zij jou beter doorverwijzen.

ok, Norah, veel succes en ik hoop dat het lukt om goede hulp te krijgen!

Groetjes Sabine

Gerard

Bericht door Gerard » zo mar 03, 2019 10:42

Hoi Norah, hoe is het, en hoe was je bezoek aan de praktijk ondersteuner. Verder even alleen een dikke :hug:

Plaats reactie