Kijk op slikken van Anti-depressiva?

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
celine

Kijk op slikken van Anti-depressiva?

Bericht door celine » di sep 12, 2017 22:14

Wat vind jij van het nemen van anti depressiva ,er word de laatste tijd erg negatief hierover geschreven !

Jaci1305

Re: Kijk op slikken van Anti-depressiva?

Bericht door Jaci1305 » wo sep 13, 2017 12:01

ik weet het eigenlijk niet zo goed. Mij lijkt dat pillen het probleem niet oplossen, maar meer het probleem uitstellen.
Het is niet zo dat ik er tegen ben, maar ik denk wel dat je moet proberen om het probleem op te lossen zonder medicatie er voor te gaan gebruiken.
Idk how to smile anymore ~ Jaci

Panthera
Moderator

Bericht door Panthera » wo sep 13, 2017 14:56

Jaci1305, wellicht wist je dit nog niet, maar dit topic is bedoeld om vragen te stellen aan de psycholoog.
Zodra zij hier antwoord op heeft gegeven gaat dit onderwerp en deze vraag naar het topic 'beantwoorde vragen', hier kunnen wij met elkaar verder de discussie aan als dat nodig is.

Psycholoog

Bericht door Psycholoog » vr sep 22, 2017 15:58

Beste Celine,

Goede vraag! Ik denk dat medicatie in veel gevallen goed kan helpen. Ik ben geen arts en ik kan zelf geen medicatie voorschrijven maar ik zie in mijn werk dat het mensen vaak helpt. Of medicatie voor jou van belang is dat is iets om met jouw behandelend arts te bespreken. Daarbij is het belangrijk om te bespreken wat de eventuele bijwerkingen kunnen zijn en hoe lang het duurt voordat je de positieve effecten van de behandeling kunt verwachten. Met veel antidepressiva is het namelijk zo dat het een aantal weken kan duren voordat je er echt iets van merkt.

Ok Celine, dank voor je goede vraag en ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Groetjes Sabine

Plaats reactie