afscheidsbrief

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

afscheidsbrief

Bericht door soulsearcherx »

oke, ik zag deze nog niet in het koffiehoekje staan, dus... bij deze

hoe ziet een ideale afscheidsbrief er uit?
ik zou mijzelf iig niet persoonlijk tot mensen richten en ik wil in zo'n geval gewoon de tekst van "I still haven't found what i'm looking for" van u2 op een briefje schrijven in mijn mooiste handschrift en die op mijn bureau achterlaten... dat vat het eigenlijk allemaal samen en er zit ook een boodschap aan jesus in, in de hoop dat ik dan niet naar de hell ga.

de laatste afscheidsbrief die ik probeerde te schrijven was wel persoonlijk maar die heb ik maar weer weggemikt. er is zoveel om rekening mee te houden. de brief gaat gelezen worden door hulpverleners, familie, vrienden, kennissen, enz..
ik hoop dat na mijn dood mensen mijn mail openen en zo in dit forum komen en nog het een en het ander kunnen lezen wat het verklaard, maar de tekst I still haven't found what i'm looking for geef ik ze apart mee:)
en jullie?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: afscheitsbrief

Bericht door soulsearcherx »

I have climbed highest mountain
I have run through the fields
Only to be with you

I have run
I have crawled
I have scaled these city walls
These city walls
Only to be with you

But I still haven't found what I'm looking for

I have kissed honey lips
Felt the healing in her fingertips
It burned Like fire
This burning desire

I have spoke with the tongue of angels
I have held the hand of a devil
It was warm in the night
I was cold as a stone

But I still haven't found what I'm looking for

I believe in the kingdom come
Then all the colors will bleed into one
Bleed into one
Well yes I'm still running

You broke the bonds and you
Loosed the chains
Carried the cross
Of my shame
You know I believed it
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: afscheitsbrief

Bericht door Violence »

Ik ga mijn afscheidsbrief wel persoonlijk maken. De belangrijkste mensen bedanken voor in mijn leven zijn.

En W. ook even zwart maken.
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: afscheitsbrief

Bericht door soulsearcherx »

ik wilde in eerste instantie mijn ex ook zwart maken en mijn broer omdat hij hem verdedigde ipv mij tijdens de breakup(?) maar ik dacht... das al een ouwe koe, die kan ik beter in de sloot laten....
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
Panthera
Berichten: 3407
Lid geworden op: di mar 03, 2009 23:47
Locatie: Brabant

Re: afscheitsbrief

Bericht door Panthera »

Heb mijn brieven lang geleden al eens geschreven. Voor sommige apart, zoals m'n ouders, m'n vrienden, m'n nichtje. Heel erg persoonlijk. Bedanken voor de leuke dingen, wat ik aan ze waardeer en wat ik ze mee wil geven.
En bij m'n nichtje dat ik over haar zal waken.

En daarnaast nog een brief die voorgelezen mag worden op mijn begrafenis, al weet ik niet meer precies wat ik daar heb ingezet. Ik heb 1 brief in geval dat ik zm heb gepleegd en 1 brief voor het geval ik door bv een ongeluk om het leven ben gekomen.

Maar ik zal ze eens moeten updaten...
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: afscheitsbrief

Bericht door Violence »

soulsearcherx schreef:ik wilde in eerste instantie mijn ex ook zwart maken en mijn broer omdat hij hem verdedigde ipv mij tijdens de breakup(?) maar ik dacht... das al een ouwe koe, die kan ik beter in de sloot laten....
Oh nee. Hoe oud ook, ik ga W. echt wel een vette na trap geven.
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: afscheitsbrief

Bericht door soulsearcherx »

Violence schreef:
soulsearcherx schreef:ik wilde in eerste instantie mijn ex ook zwart maken en mijn broer omdat hij hem verdedigde ipv mij tijdens de breakup(?) maar ik dacht... das al een ouwe koe, die kan ik beter in de sloot laten....
Oh nee. Hoe oud ook, ik ga W. echt wel een vette na trap geven.
wie was w ook al weer? die letter komt me ergens bekend van voor...
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: afscheitsbrief

Bericht door Violence »

Lang verhaal...

Ik heb het verpest bij hem. Hij is boos, wil geen contact meer.
En toch wil ik hem er aan helpen herinneren dat het deels zijn schuld is. Eerst niet, nu wel.
F20a4

Re: afscheitsbrief

Bericht door F20a4 »

Ik ga iedereen erin zetten die me tot zelfmoord gedwongen heeft. Over ieder persoon een kwaad woord zodat ze erachter komen dat ze moordenaars zijn
Ook zet ik erin dat ik hulp gezocht en gekregen heb van jullie. Dat ik daar super dankbaar voor ben, maar dat het niet geholpen heeft. Hopelijk haal ik het nieuws met de woorden die ik geschreven heb. En worden meer zelfmoorden voorkomen.
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: afscheitsbrief

Bericht door soulsearcherx »

Violence schreef:Lang verhaal...

Ik heb het verpest bij hem. Hij is boos, wil geen contact meer.
En toch wil ik hem er aan helpen herinneren dat het deels zijn schuld is. Eerst niet, nu wel.
ik heb ook zo iemand, laat ik die even j noemen..
j was verliefd op me, en ik op hem, maar ik had teveel sociale angst opgebouwd op mijn vorige school... dus ik beantwoorde het niet.. en hij heeft het een half jaar geprobeerd maar gaf toen op...
en net toen ging mijn klas samenwerken met zijn klas en zag ik m nog dagelijks bij vrijwel alle vakken en dat deed pijn..
we hadden weer even contact toen ik een relatie had met een vriend van hem.. maar dat ging over toen hij het uitmaakte me voor van alles en nog wat uitmaakte en me daarna blokkeerde op Facebook.. ik wendde me toen tot j en vroeg m om hulp maar hij nam het toen op voor hem... toen maakte hij me ook voor van alles en nog wat uit en blokkeerde me ook op Facebook..

dit klinkt ook allemaal alsof ik iets ergs had gedaan maar dat is niet zo.. het was alleen maar jaloezie die nergens vandaan kwam.. en wat je ook gewoon uit kan praten..

pats! alles wat ik had opgebouwd tussen mensen was weg...
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: afscheitsbrief

Bericht door Violence »

Ligt hier wel iets ingewikkelder.

In de zin van : "ik geef om je, toch mag ik je niet."
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: afscheitsbrief

Bericht door hana »

Ik denk dat je degenen die jou hebben pijn gedaan, nog meer pijn doet als je doet alsof ze niet bestaan hebben. En persoonlijk wil ik ze ook totaal geen aandacht schenken, zelfs negatieve niet, want zelfs dat hebben ze niet verdient.

Oke over het topic.
Dat is 1 brief eigenlijk alleen gericht naar de mensen die het allerdichts bij me staan. En er staat niet veel persoonlijks over hun in. Er staat zoiets in als "dat weten jullie toch wel, ik ga jullie geen egoboost geven" XD

Kort maar krachtig. Degenen die me echt goed kennen kunnen tussen de lijnen doorlezen. Daar vertrouw ik dan maar op. :)
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: afscheitsbrief

Bericht door Violence »

Voor mij voelt het persoonlijk beter om hem een trap na te geven.
Wim
Berichten: 557
Lid geworden op: di jan 22, 2013 01:51

Re: afscheitsbrief

Bericht door Wim »

Ik heb al eens een afscheidsbrief geschreven op het moment dat ik zeker was dat ik een einde aan mijn leven wou maken.

Het voldeed aan de volgende kenmerken:
- Handgeschreven
- Een korte uitleg waarom ik een einde aan mijn leven heb gemaakt
- Een lijst met wachtwoorden en pincodes
- Een praktische lijst van zaken die postmortum nog geregeld moesten worden

De brief was volledig af, maar is nooit door anderen gelezen omdat ik toen al in opname terecht was gekomen. De brief is een tijdje spoorloos geweest, maar is bij toeval teruggevonden en nu vernietigd.

Ook heb ik enigszins aangegeven hoe ik mijn begrafenis zou wensen. Liefst zo sober mogelijk. Geen speeches. Geen gedoe. Verder aan de nabestaanden om de verdere invulling te verrichten.

Op dit moment ben ik niet meer suïcidaal dus geen idee hoe ik nou een afscheidsbrief zou schrijven. Waarschijnlijk niet.
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: afscheitsbrief

Bericht door soulsearcherx »

*schrijft een berichtje zodat het topic weer iets meer aandacht krijgt hopelijk*

:wink:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Plaats reactie