In welke fase van zm zit jij?

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

LonelyBritain
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 08, 2018 03:08

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door LonelyBritain »

Fase 4. Op naar de volgende poging.
Yinyang67
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 25, 2018 23:49

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Yinyang67 »

Ik ben tot fase 6 gekomen. 50 pillen geslikt. Ook gesneden *KNIP*. Ik kwam op de intensive care. Daarna opgenomen in psychiatrische kliniek. Dit is alweer 5 jaar geleden. Nu heb ik 300%pijn,en ik leef nog steeds. Ik doe nog een laatste poging om de pijn te verminderen door tens. Opereren is niet mogelijk. Ik berust nu in mijn situatie. Ik heb psychische steun. 2x per week een spver. Daar praat ik mee. En ik schilder. Dat vind ik leuk en het leidt af. Doodsgedachten heb ik nog wel. Ik weet ook niet of ik mijn leven uit zit. De tijd zal het leren. Sterkte iedereen.

Edit Hope: Het beschrijven van zelfmoordmethodes is niet toegestaan op het forum
Norah
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 11, 2019 03:03

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Norah »

4 :cry: :(
You never fail until you stop trying :hart:
joost1976
Berichten: 5144
Lid geworden op: do jan 17, 2019 14:07
Locatie: Limburg

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door joost1976 »

2
Some fools remember all that they say
And forget about all that they hear
Well, I don't wanna be that fool that goes blind through the day
I wanna hear what I need to hear
Just don't break my heart
Just don't break my heart
Mercy
Berichten: 7
Lid geworden op: ma nov 13, 2017 17:16

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Mercy »

soulsearcherx schreef: vr mei 04, 2018 03:27 3 :roll:
Weetje, ik vraag me af of het raar is als voormij het hebben van zelfmoordgedachtes hetzelfde is als plannen wanneer ik boodschappen wil doen de volgende dag?
Bij mij is het letterlijk zo dat ik, als ik nadenk over zelfmoord, ik er vaak relaxed over nadenk: "oww, dat ga ik doen indien dit of dat scenario.. Nou ja, dan kan ik mezelf nog altijd van kant maken!" Alsof dat dus compleet normaal is omdat over een paar jaar te gaan doen, net als dat ik morgen naar de appie zou gaan.
Maar als ik er echt dieper over nadenk, of ik zou het de volgende dag willen doen overvalt me een gevoel van misselijkheid en vind ik het gewoon doodeng. Dus, oftewel, dat relaxte gevoel wat ik er vaak over heb als ik het in de verre toekomst zie gebeuren/als uitweg uit een zweer kut scenario in mijn leven zal plaatsen, zal ik waarschijnlijk nooit hebben als ik het ook daadwerkelijk omzet in daden in de nabije toekomst.
Dus dan blijf ik maar met die gedachtes rondlopen maar kan ik er eigenlijk helemaal niks mee.
Wow, hetgeen wat jij hierboven beschrijft had ik voor mezelf niet beter kunnen verwoorden. Ik heb namelijk précies dezelfde denkwijze over dit onderwerp als jij. Voor mij ben je dus zeker niet raar, soulsearcher. Of zouden we allebei raar zijn? :wink:
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door soulsearcherx »

Haha, dat is heel fijn! :D
Of, nou ja.. spijtig dat je ook aan zelfmoord denkt...
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Elvo
Berichten: 57
Lid geworden op: za apr 27, 2019 17:59

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Elvo »

Fase 3.
Kan ik mijn hoofd af en toe even uitzetten. Even geen pijn. Even geen gepieker. Even rust. Even stilte
Lara
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mei 12, 2023 18:41

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Lara »

Na jaren dat het eindelijk vrij goed is gegaan zit ik weer in fase 2. Ik heb ook in fase 6 gezeten. Ik ben al 5 jaar niet opgenomen geweest (daarvoor was ik dat soms tot wel 2 jaar na elkaar) en heb al 2 jaar geen IHT gehad. Ik heb vorig jaar NET therapie gehad, hierdoor was eindelijk die psychische pijn eens weg. In juli heb ik Corona gekregen wat overgegaan is in longcovid. Sinds toen heb ik fibromyalgie en zoveel pijn in mijn lichaam, mijn handen kan ik bijna niet meer gebruiken, dat het leven met pijn ondraaglijk is geworden. Ik zit in een soort gevangenis in mijn huis en kan af en toe even luchten door een rondje in mijn tuin te lopen.
Het is me zo’n tijd gelukt om positief te blijven en dingen te zoeken die nog wel kunnen, therapieën, pijnpoli, zenuwbloks, de zwaarste pijnstillers die niet genoeg werkten waar ik maar weer van afgekickt ben, maar ik ben weer helemaal ingestort.
Sorry voor deze introductie op dit forum 🥺
Ik weet ook niet of het in dit topic hoort, maar dat kwam hier kwam ik via google terecht.
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door kleintje1980 »

Maakt niet uit je bent welkom op het forum.. :hug:
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Lara
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mei 12, 2023 18:41

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Lara »

Bedankt
Plaats reactie