In welke fase van zm zit jij?

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

hoogerdijk

Re:

Bericht door hoogerdijk »

xav schreef:Ben dus eigenlijk nog beginner "Zelfmoord voor dummies" zeg maar!!!!
(Zulke rotboeken, heb ik nooit wat uit kunnen leren)
hey ik ga mijn nieuw boek maaken en ik weet nu heeeee de naam Zelfmoord voor dummies dankje

Gr hoogerdijk
north

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door north »

Ik zit tussen 2 en 3 in. Heb al een paar keer bij mijn "oplossing" gestaan maar niet door gezet
t0gether

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door t0gether »

nummer 0
Ik ben momenteel niet depressief en denk niet aan zelfmoord.
In het verleden heb ik ook zulke gedachten niet gehad.
helen

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door helen »

ik zit bij 4
Senseo

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Senseo »

Fase 3.
shasha_

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door shasha_ »

1
3
4
meisjeuit1

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door meisjeuit1 »

(2 1/2 ) ik denk er aan en heb al een plan da t ik ga uitvoeren :roll:
frankw
Berichten: 7
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 22:09

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door frankw »

zit in 4
QueSeraSera

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door QueSeraSera »

momenteel 1 en 6
Moet zeggen dat m'n depressie fiks is afgenomen (wel nog sluimerend aanwezig).
M'n leven zit mee, ik ben bijna gelukkig maar automutileer nog wel.
Dit uit gewoonte, maar ook om de ergste spanningen en emoties te kunnen verdragen.
Twist3d

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Twist3d »

De fase waarin ik verkeer staat er allang niet meer bij volgens mij.. Lid van NVVE , uitvaart geregeld, afscheidsbrief bijna af,kerkhof uitgezocht, dominee al geregeld (al weet diegene dat zelf nog niet maar goed) enz.. de methode zal ik niet hier neerzetten vanzelfsprekend maar die is 'schoon' en realistisch gezien (medisch) niet haalbaar levend dat uit te voeren. Mislukte pogingen 0 aantal keren bijna dood/coma stuk of 6 heb er aanleg voor lijkt het.
Een waterdichtplan om hier weg te gaan is het enige wat ik nog heb als houvast (en uiteraard vrienden/vriendinnen/familie/kennissen wat me niet meer genoeg tegen kan houden helaas nu). Volgens mij doe ik de mensen een groot plezier mee als ik er niet meer ben.. na het rouwproces dan. Kan niet meer tegen dit leven, kan men vinden dat het egoïstisch is om zelfmoord te plegen maar hoe egoïstisch is het dan wel niet iemand hier te houden die dat niet wil zelf? Ik ben weg over paar weken als het zo blijft, heb alles in huis wat nodig is (dat is niet veel maar schandalig makkelijk als je goed nadenkt/research doet) Heb gewoon genoeg van al het ge(mis)bruik dat er gemaakt word van je/jou gegevens op het internet and so on.. (denk aan FB bijvoorbeeld al jou gegevens verkopen, en hun een beetje geld verdienen aan mij/ons! terwijl ik nauwelijks rond kom :evil: )

Mocht iemand denken hé doe eens normaal jij, wees zo vrij te reageren of een pbtje te sturen..

Al het beste toegewenst aan iedereen die wat geluk gebruiken kan!

Dat geluk is mij niet gegund in ieder geval lijkt het al te lang nu, alleen maar meer ongelukkigheid/eenzaamheid Tot op mijn begrafenis.. ;{

Of tot morgen, zullen spannende dagen/weken worden denk ik zo.. Het is zo makkelijk die stap 'even' te nemen nu voor mij
Groetjes aan iedereen!
Make love not war :!:
fra

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door fra »

3 Ik probeer mijn gedachten positief te krijgen en automutileer dan
FakeSmile

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door FakeSmile »

3.
FakeSmile

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door FakeSmile »

Van 3 naar 4.
Sonne

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Sonne »

2.
Plan ligt al klaar.
waterlilly

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door waterlilly »

4
Plaats reactie