In welke fase van zm zit jij?

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

NickvT
Berichten: 17
Lid geworden op: wo apr 27, 2016 09:34

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door NickvT »

5 denk ik, maar daar zit ik al bijna twee jaar.
Jaci1305

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Jaci1305 »

Geen van alle eigenlijk.

Ik heb al meerdere malen pogingen gedaan, laatst nog zo erg gehad, dan ik ook weer op het punt stond. Ik weet zelf niet meer zo goed of ik het leven nog wel zo fijn vind. Het is geen gezonde gedachte, maar het is gewoon lastig om er mee rond te lopen. Ik weet zelf ook niet echt of het iets gewoons is geworden of dat ik er zelf niet meer bij stil sta.

Ik weet niet of het logisch klinkt, maar ik weet het ook niet echt goed te omschrijven.....

Groetjes,
Jaci
Pieter_Cornelis

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Pieter_Cornelis »

Ik zit bij 2.
babe
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 20:58

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door babe »

1 doodsgedachten
2 passieve doodwens
3 actieve doodwens, suïcidegedachten, suicide ideale
4 suicideplannen
5 voorbereidingen
6 suïcidepogingen
7 suïcidepoging
5, en ik speel ook de mogelijke pogingen in mijn hoofd af. :oops:
De zin van het leven schrijf je met je hart en ziel. :hart:
Summerset

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Summerset »

Zit bij 3. Wel geprobeerd maar durfde uiteindelijk niet ver genoeg te gaan. Blijf met de gedachte rondlopen en heb de middelen maar ben er geestelijk nog niet klaar voor.
Mercy
Berichten: 7
Lid geworden op: ma nov 13, 2017 17:16

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Mercy »

Ik zit bij 2..

Als ik erop terug kijk, denk ik er al 4 jaar lang aan. Met vlagen, dat wel. Echter lijken die vlagen nu voorbij te zijn. Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed.
rot

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door rot »

Zit in de fase van praktische voorbereiding. Heb het afgelopen halfjaar intensief onderzoek gedaan naar pijnloze methoden. Hoop binnenkort te kunnen vertrekken.
kleintje
Berichten: 1
Lid geworden op: za mar 17, 2018 17:04

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door kleintje »

Ik ben manis-depresief dat is heel erg naar. heb alles al geprobeerd van psigieoloog tot dokter 3x geprobeerd om er mee te leven met medicatie maar zelfs dat helpt niet altijd. mijn kinderen vindenmij gek en onbetrouwbaar, nou dat is treurig om te horen mijn man is met de kids eens kan niet met geld omgaan dat is helaas waar.Ik ben 61 jaar en helemaal klaar ik wil dood enr r ust in mijn hoofd en ik ben gescheiden inmiddels. ik heb al een poging gedaan *KNIP* . het is heerlijk om niet meer te denken en dood te zijn. dit is mijn verhaal hoop gouw iets te vinden om rust te hebben.

EDIT GATITA: Omschrijvingen van Zelfmoordmethodes zijn niet toe gestaan.
Jimmy
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 11, 2018 14:59

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Jimmy »

Fase 2 denk er regel matig aan meer dan 10jaar maar nooit uit gevoert wrm weet ik zelf niet
Waarschijnelijk verwegen de pijn of wat je op het moment ervaar als het leven verbij ga wat je
ervaar krijg je spijt in die laaste paar minuten welke gedachten komen vrij en gevoelens ect
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door soulsearcherx »

3 :roll:
Weetje, ik vraag me af of het raar is als voormij het hebben van zelfmoordgedachtes hetzelfde is als plannen wanneer ik boodschappen wil doen de volgende dag?
Bij mij is het letterlijk zo dat ik, als ik nadenk over zelfmoord, ik er vaak relaxed over nadenk: "oww, dat ga ik doen indien dit of dat scenario.. Nou ja, dan kan ik mezelf nog altijd van kant maken!" Alsof dat dus compleet normaal is omdat over een paar jaar te gaan doen, net als dat ik morgen naar de appie zou gaan.
Maar als ik er echt dieper over nadenk, of ik zou het de volgende dag willen doen overvalt me een gevoel van misselijkheid en vind ik het gewoon doodeng. Dus, oftewel, dat relaxte gevoel wat ik er vaak over heb als ik het in de verre toekomst zie gebeuren/als uitweg uit een zweer kut scenario in mijn leven zal plaatsen, zal ik waarschijnlijk nooit hebben als ik het ook daadwerkelijk omzet in daden in de nabije toekomst.
Dus dan blijf ik maar met die gedachtes rondlopen maar kan ik er eigenlijk helemaal niks mee.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Pietje »

Ik zit ook in 3

Ik herken erg wat je schrijft Soul
Ik kreeg daar ooit commentaar op van een psycholoog ik zal zijn precieze woorden maar niet herhalen want die waren gestoorder en misplaatster als ik ben.
Ook voor mij geld erover nadenken en zelfs het plannen geeft me rust als ik heel verdrietig ben plan ik hoe ik alles wil schrijf ik brieven etc maar als het te dichtbij komt raak ik tegenwoordig in paniek. Nu mag het ook niet meer ik heb mijn kansen gehad
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
Fifi
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 17, 2018 11:08

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Fifi »

Ik zit eigenlijk altijd, dat wil zeggen vanaf mijn 13e ongeveer, in fase 2.
Ik heb nog nooit daadwerkelijk een poging gedaan, maar ik heb wel altijd zo'n sluimerende doodswens die dan tijdens depressieve periodes terug de kop opsteekt. Eigenlijk is die wens altijd wel aanwezig.
Afscheidsbrieven heb ik wel zo nu en dan geschreven door de jaren heen, maar uiteindelijk altijd weer verscheurd danwel van mijn pc verwijderd. Ik kan het niet, vanwege mijn familie. Ergens diep vanbinnen heb ik wel altijd het gevoel dat het ooit gaat gebeuren, alleen de vraag is wanneer.
Het is bij mij vooral zo dat ik altijd het gevoel heb dat mocht er nu plots een eind aan mijn leven komen, ik dat absoluut niet erg zou vinden.
Ik weet uit ervaring dat deze depressieve episodes bij mij weer voorbij gaan, maar het vervelende is dat ze ook altijd weer terug komen. Ik word er moe van.
Maar ja, fase 2. Standaard.
exzes
Berichten: 21
Lid geworden op: zo feb 18, 2018 23:07

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door exzes »

Ik begin aan het plan.
Ik wil gewoon het middel in huis in geval dat...
En dat is wat heel veel mensen willen!
Gewoon kunnen beslissen over hun eigen leven.
Wat is daar mis mee!
Lorraine
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 16, 2018 21:21

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Lorraine »

Ik zit al een tijd in fase 4. Ik denk bijna continue aan de dood, maar eigenlijk twijfel ik echt of ik dood wil... Ik wil gewoon dat er een eind komt aan de situatie waar ik nu in zit. Maar volgens mij kan ik daarop blijven hopen!!! Ik word daar echt bang van, want ik voel me net alsof ik opgesloten zit in het leven...
Gebruikersavatar
Creature
Berichten: 624
Lid geworden op: zo sep 30, 2018 16:53

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Creature »

Ik zit ook al een tijd in fase 4. Heb afgelopen jaar meerdere pogingen gedaan, vooral de afgelopen paar weken, en heb nu ook alweer plannen uitgedacht in mn hoofd. Heb de middelen ook wel in huis. Maar ik probeer nog hoop te houden op een paar dingetjes. Mochten die dingen me niet gaan helpen, kan ik altijd nog de keuze maken om naar de middelen te grijpen. Het is dus mijn uitweg als mijn laatste hoop verdwijnt. Ik vind het tegelijkertijd ook wel eng, maar ik houd het leven zo ook gewoon niet meer vol.
Plaats reactie