Witboek

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gips

Witboek

Bericht door Gips »

Het is soms super makkelijk om een zwartboek vol te schrijven, door alle ellende die je voelt en meemaakt, ook door hoe je naar jezelf kijkt.
Maar elke dag al is het maar 1 ding opschrijven dat goed ging of goed voelt over jezelf.. ze zeggen dat het helpt om je blik te veranderen. Ik heb het nooit gedaan.

Hope
Moderator

Re: Witboek

Bericht door Hope »

Ik ga proberen mee te doen. Met nadruk op probeten. Heb me al zo vaak voorgenomen iedere dag iets op te schrijven wat goed ging. Dat eenntijdje volgehouden. En toch weer opgegeven. Maar misschien als we het met meerderen doen, dat dat de motivatie is om vol te houden....

Vandaag: Mijn favo broek past weer. Fijne wandeling met de honden gemaakt. Het is pas half negen en baby slaapt. Ik heb hulp durven vragen bij het consultatiebureau en morgen komt daadwerkelijk iemand helpen. Ik heb eerlijk bij het ouder-kind team aan kunnen geven bij het terug kijken van de beelden dat ik kon zien aan mezelf dat ik in mijn eigen wereld zat maar daar niet met haar over kan praten. Toch voelde alleen al het benoemen goed.
Ik heb tijdens het dutje vsn baby zelf ook twee uur extra kunnen slapen.

Al met al een prima dagje :)
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

stuck

Bericht door stuck »

Ik ga dit ook proberen.
Heb dit wel al gedaan maar dan eerder in gedachte.

Ik zal dan met gisteren beginnen want het is nog vroeg nu.
Ik had een positieve, nuttige vergadering met een collega gisteren en dat geeft gewoon een fijn gevoel want er zijn zoveel onnuttige momenten op de werkplek.
hope dies last...

Gips

Bericht door Gips »

Ik ben naar het ziekenhuis geweest. Was moeilijk, maar daarna bleek een vriendin tijd te hebben voor thee leuten met een cheesecake. Mijn hart gelucht, zij ook. Het is zwaar, maar het hielp dat ik het kon delen.
En nu zit ik eindelijk bij de kapper...

Hope
Moderator

Bericht door Hope »

Vandaag: fijn bezoek gehad met nuttige tips en complimentjes van contactpersoon van het consultatiebureau. Eindelijk alles rond gekregen en getekend voor de hypotheek. Dus nu zijn we echt eigenaar van het huis en is het alleen nog wachten op datum sleuteloverdracht.
Fijne boswandeling gemaakt met de honden in het zonnetje en Hannah heeft vandaag goed geslapen en bijna niet gehuild.
En dan zou ik nog bijna mijn zeer heftige maar ook verhelderende gesprek met L vergeten wat ook een goed was.

Al met al weer een dag om een goed gevoel aan over te houden.

Gips

Bericht door Gips »

Na de afspraak met de PMT-er ben ik bewust naar een cafe gelopen, en heb mezelf wèèr op cheesecake getrakteerd, dit keer met chocomelk met slagroom. Daar belde dezelfde vriendin van gisteren en toen heb ik even op haar 4-jarige gepast. Met haar samen getekend, en ik kon achteraf zien dat mijn vriendin dat fijn vond en haar dochter ook.

Hope
Moderator

Bericht door Hope »

Gisteren was een zware dag moeilijk om daar positieve punten voor te verzinnen. Behalve dat ik de halve nacht heb geslapen op de bank met Hannah op mijn borst. Nou ja geslapen.... niet echt goed voor mijn nachtrust maar zooo lief! Maakte het gebrek aan slaap helemaal goed

Vannacht geslapen met medicatie. Jörgen deed Hannah. Ik sliep bijna 12 uur. Dat hielp een hoop voor mijn humeur. Vanmorgen heerlijk gewandeld in het zonnetje en vandaag relaxed dagje met weinig "moeten" en veel gedaan gekregen in huis

Gips

Bericht door Gips »

Ik heb zaterdag wat schoongemaakt in de tuin, en daardoor kon ik vandaag even in de zon zitten. Dat was fijn.
Ook heb ik mijn verdriet en schuldgevoel gedeeld, en had ik het gevoel dat ik echt gehoord werd.
En ik heb eindelijk wat aan werk gedaan.

Gips

Bericht door Gips »

Vandaag heb ik wat minder verdriet gevoeld.
Ik heb iets gedaan voor werk waar ik geen zin in had, maar toch net op tijd is gelukt.
En ik heb vandaag minimaal schoongemaakt, maximaal gelachen om ellende, en ook nog wat gekookt. Wat een topdag weer! :wink:

Hope
Moderator

Bericht door Hope »

Ik heb vandaag eindelijk wat dingen gedaan gekregen die ik al een tijdje voor me uit schoof en in het weekend schoon gemaakt in huis.

Eindelijk voor Hannah alternatief melkpoeder gevonden en gehamsterd ( :oops: ) na steeds mis te grijpen en er achter te komen dat degene die we hadden tijdelijk uit de handel is. Nu dus switch maken en hopen op weinig buikkrampjes.

Rust gehad omdat mijn ouders gingen wandelen met Hannah en de hondjes.

Gips

Bericht door Gips »

Ik heb vandaag de moeite genomen om spullen naar de tuin te brengen en ondanks mijn stemming even in de zon te liggen.
En toen ik moest huilen, heb ik (zoals afgesproken) een happy pil genomen, waardoor het nu wel weer gaat.
Ik heb de 'overlevingssoep' van mijn vader gemaakt (als in: als je dit overleeft, dan overleef je alles). En die ga ik nu opdrinken, met een bakje fruit, een broodje pindakaas, en een stukje chocola. Lekker door elkaar!

Hope
Moderator

Bericht door Hope »

Vandaag weer een beetje positieve dag.
Jörgen is jarig dus vanmorgen koffie met mijn ouders. Daarna kwam de inbakerverpkeegkundige met allerlei nuttige tips voor hannah en de mededeling dat ze waarschijnlijk wel erg snel is in haar ontwikkeling. Hebben nummer gekregen van iemand die zich bezug houdt met hoogbegaafde kinderen.
Verder schoongemaakt en opgeruimd in huis. Geeft ook een goed gevoel

Plaats reactie