Alex S. - Zelfdodingsmiddel X

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Kristofken
Berichten: 79
Lid geworden op: za apr 17, 2021 21:56

Alex S. - Zelfdodingsmiddel X

Bericht door Kristofken »

‘Toen Laatste Wil in beeld kwam, werd het schimmig’

Het Openbaar Ministerie eiste vier jaar cel tegen Alex S.. Hij zou jarenlang pakketjes met het zelfdodingsmiddel ‘X’ hebben verkocht, met het overlijden van meerdere mensen als gevolg. Saskia Belleman was erbij in de rechtbank en schoof aan met Mado Holthuis, wier moeder uit het leven stapte met het omstreden middel. “Toen corporatie Laatste Wil in beeld kwam, werd het schimmig.”

“Hulp bij zelfdoding mag niet onbestraft blijven, ook al gebeurt dat met de beste bedoelingen”, zei de officier van justitie vandaag toen zij haar strafeis van 4 jaar formuleerde tegen Alex S., die terechtstaat voor het verstrekken van het dodelijke ‘middel X’.

Toen werd het grimmig

De levenseindekliniek is een zeer langdurige procedure. Dus ik zei tegen mijn moeder dat ze ook een plan B moest hebben”, vertelt Mado Holthuis. “Dat heeft ze gedaan. Toen corporatie Laatste Wil in beeld kwam, werd het schimmig. Ik had wel vragen voor hen, dus vroeg ik mijn moeder of ik die aan hen kon stellen. Ze organiseren dat via huiskamerbijeenkomsten. Maar op die vragen kreeg ik nooit antwoord.”

Later kreeg Mado een stapel kopieën waarin verschillende zaken waren gemarkeerd. “Dat is het enige wat ik ooit van hen heb gekregen. Mijn moeder wilde gewoon iets in huis hebben. Dat geldt voor veel mensen. Maar zij zijn ondergronds gegaan om niet betrapt te worden.”

De corporatie beweert zelf geen banden te hebben met Alex S., maar Alex S. beweert dat alle klanten via Laatste Wil komen, vertelt Saskia Belleman.

Reportage: https://www.npostart.nl/saskia-belleman ... V_20068833

Bron: Talkshow Op1 - 4 juli 2023
Schipper
Berichten: 38
Lid geworden op: za jun 17, 2023 09:43

Re: Alex S. - Zelfdodingsmiddel X

Bericht door Schipper »

Ik vind het veel crimineler dat je mensen de toegang tot een humane manier van sterven ontzegt.
Gebruikersavatar
kleintje1980
*
Berichten: 7128
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Alex S. - Zelfdodingsmiddel X

Bericht door kleintje1980 »

is het dat je tot criminelere dingen moet zetten .. ik denk dat je dat zelf in de hand hebt..
maar ja het is een lange wachtlijst.. omdat er steeds meer mensen bij komen.. En de psychiaters die uberhaupt een euthenasie goed keuren of het gesprek er over aan willen gaan die er gewoon enorm weinig zijn.. waardoor het wachten alleen nog maar langer duurt.. en ja ben je lichamelijk ziek heb je kanker of een andere ziekte dan heb je voorrang.. zo gezegd.. maar gaat het om psychisch lijden dan moeten ze het echt eerst super goed uitzoeken of je keuze wel of niet impulsief is.. en dat is niet o ik heb vandaag een gesprek.. dan heb ik er volgende week nog een daar moet minimaal 4 weken tussen zitten tussen die gesprekken..
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie