Medisch advies geven.

Ideeën, storingen, wijzigingen, aankondigingen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ixtab
Berichten: 211
Lid geworden op: vr jan 01, 2021 23:53

Medisch advies geven.

Bericht door Ixtab »

Beste moderators en beheerders.

Wellicht is het interessant (ook voor eigen aansprakelijkheid) om een clausule in te bouwen die aan de regels toegevoegd gaat worden om geen medisch advies te geven. Een ervaring delen is prima, maar iemand adviseren om medicatie niet meer te nemen is niet bepaald verantwoord en kan (in ernstige situatie's) een mens dermate onstabiel maken dat een crises situatie leidt tot zelfdoding.

Ik zou graag het verzoek willen indienen om hier over na te denken en wellicht een zelfstandig topic aan te maken omtrent medisch advies.

Met zorgzame groet,
Ixtab.
Nil Volentibus Arduum
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Medisch advies geven.

Bericht door kleintje1980 »

hey xItab

Het is zoiezo verboden om op het forum over verschillende soorten medicatie te praten. dus wij zijn zoiezo niet aansprakelijk als mensen het per pb wel doen.
want je kunt inderdaad via het darkweb verschillende medicatie krijgen.. maar daar mag je niet over praten op het forum. want dan zou je andere mensen kunnen aansporen om het ook te gaan te gebruiken en wij kunnen niet voor de gevolgen in staan..
en wij zijn geen hulpverleners.
maar mede lotgenoten.
ja ik weet heel wat van medicatie af maar ik ga niet zeggen van ja je kunt die of die medicatie pakken want het kan bij iemand anders weer een hele andere uitwerking hebben omdat ieder persoon weer heel anders in elkaar zit.
hoop dat je dit begrijpt dat wij daarom niets over medicatie op het forum hebben staan.
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
Ixtab
Berichten: 211
Lid geworden op: vr jan 01, 2021 23:53

Re: Medisch advies geven.

Bericht door Ixtab »

Ik begrijp je volledig Kleintje,

Mijn gedachte zat er meer in dat je geen medisch advies moet geven tegen dat van de hulpverleners in. Maar ik begrijp dat men dit in PB kan doen en dat het bespreken van medicatie geen probleem is. Ik kwam op het idee omdat ik op eigen forums dit er wel in had staan, dat men geen medisch advies moet geven. Maar ik kan je volgen en het was slechts een gedachte.

Bedankt voor de reactie. :zwaai1:
Nil Volentibus Arduum
Plaats reactie