Wat bewonder jij aan een ander?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door Gips »

Ik vind het mooi hoe Tirade laat zien dat ze het beste van zichzelf en het leven van haar man wil maken, en tegelijk ook zichzelf opzij kan zetten als anderen haar nodig hebben. Ik vind haar doelen op gebied van oa gezondheid en plezier erg inspirerend.

Ze heeft op mij een onuitwisbare indruk achtergelaten doordat ze me iets heeft laten ervaren dat ik nooit eerder had meegemaakt.


En nu: Pietje
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door Tirade »

Gips schreef: di mei 11, 2021 18:55 Ik vind het mooi hoe Tirade laat zien dat ze het beste van zichzelf en het leven van haar man wil maken, en tegelijk ook zichzelf opzij kan zetten als anderen haar nodig hebben. Ik vind haar doelen op gebied van oa gezondheid en plezier erg inspirerend.

Ze heeft op mij een onuitwisbare indruk achtergelaten doordat ze me iets heeft laten ervaren dat ik nooit eerder had meegemaakt.
Dankjewel :hart:
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door Gips »

Ik stelde Pietje voor, nu bijna een jaar geleden.

Maar misschien is het, gezien de grote waarschijnlijkheid dat Harry rond/na de jaarwisseling is overleden, wel een mooi idee om even bij hem stil te staan?
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door Tirade »

Allereerst: mijn excuses aan Pietje! Lijkt me zuur als je genoemd wordt in dit topic en niemand neemt de moeite om er op in te gaan. Hoewel Pietje alweer een tijdje non-actief is, wil ik daar toch nog even bij stil staan: de korte tijd dat ik Pietje hier meegemaakt heb op het forum, viel het me op hoeveel tijd ze nam om inhoudelijk te reageren. Hoe ze haar ervaringen deelde om een ander een hart onder de riem te steken en hoe ze altijd vriendelijk en opbeurend bleef, ook als het met haar slecht ging. Dat siert haar echt enorm! Ook heb ik respect voor de manier waarop ze duidelijk maakte even afstand van het forum te moeten nemen. Ik hoop dat ze het goed maakt nu en dat het een positief teken is dat ze hier niet meer actief is. Ik gun haar niets dan het beste :hart:



Wat betreft Harry... We weten helaas niet wat er gebeurd is na de kerstdagen :( Ik zelf vrees dat zijn langdurige ziekzijn hem fataal geworden is. Hoewel ik heel hard hoop van niet, ga ik er van uit dat Harry niet meer onder ons is. Ik hoop voor hem, dat het een hartaanval of kortdurig ziekbed geweest is, want een lijdensweg heeft zo'n lieve man als Harry toch niet verdiend.
Ik had diep respect voor zijn humor en optimisme. Zijn verhalen waren altijd smullen, vol smeuïge anekdotes, grappen en grollen. Hij liet zich niet uit het veld slaan door zijn aftakelende lichaam en zijn angsten. Op z'n scootmobiel was hij waarschijnlijk de schrik van de buurt. Zijn liefde voor zijn hobbies, de honden, de lol met de kassadames, het verzorgingstehuis. Het straalde goedheid uit. Ik heb ook wel eens dingen gelezen in zijn dagboek dat ik dacht 'oh Harry toch, wat ben jij ouderwets zeg!', maar het was geen onwil, denk ik.
Ik mis zijn verhalen. Zijn kijk op de dingen, zijn technische inzicht. Ik had hem graag nog een hele tijd op het forum gehad!

:hart:
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door Hope »

Ik wil ook wel schrijven wat ik bewonder aan Harry behalve natuurlijk zijn humor en zijn vermogen om van alles iets te maken. Ik heb vooral respect voor hoe hij heeft weten te overleven in zo'n klein wereldje en daar toch een leven heeft weten op te bouwen. Zijn hele leven in 1 en hetzelfde huis. Met één en dezelfde persoon, namelijk zijn moeder, als coninu gezelschap. Hoe hij toch over haar verlies is heen gekomen terwijl zij zo'n belangrijk, onmisbaar bijna, persoon, in zijn leven was, geeft blijk van zijn ijzersterke persoonlijkheid ook al zal hij dat zelf nooit zo gezien hebben. Zijn altijd dezelfde routines, met dezelfde mensen om zich heen, die zoveel houvast gaven, afleiding boden en hoe verstoring daarvan, hoe klein ook, onrust bracht. Het was mooi hoe wij mee mochten kijken. Ik bewonder zijn pogingen alles op orde te houden, ondanks de angsten ondanks de enorme moeite die het hem moet hebben gekost.

Ik mis je lieve Harry. Ik ben door de jaren heen gehecht geraakt aan je verhalen. Heb meegeleefd met zoveel dingen dat ik het gevoel had dat ik je een beetje kende. Ik hoop dat je, in voor toestand dan ook, ergens bent, waar het beter is, waar je hier niet meer nodig hebt
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
stuck
Berichten: 1486
Lid geworden op: za dec 22, 2018 11:31

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door stuck »

Rust zacht, Harry...
Scrape away the saddest layer of sadness and that's where you'll find me...
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat bewonder jij aan een ander?

Bericht door Hope »

Misschien tijd voor een nieuw persoon? Ik stel voor Violence
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Plaats reactie