U-center: behandeling meervoudige aandoeningen

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

U-center: behandeling meervoudige aandoeningen

Bericht door Tirade »

Hoihoi,

Heeft iemand ervaring met U-center in Epen? Mijn man kreeg dit als tip van zijn psychologe, omdat een time-out met intensieve begeleiding voor zijn vluchtgedrag (dmv drugsgebruik, overmatig sporten of vervallen in niets doen) haar een goed idee lijkt.

Ik heb U-center al even opgezocht op zorgkaart Nederland en daar zijn de ervaringen wisselend. Maar gezien de €5000 eigen bijdrage, ben ik geneigd de positieve reviews niet zomaar voor waar aan te nemen. Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met de behandelkliniek :-).

Alvast bedankt!
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Gips
Berichten: 4855
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 02:01

Re: U-center

Bericht door Gips »

Een kliniek die dat aan eigen bijdrage vraagt, zou ik mijden. Dat is echt stuitend en betekent naar mijn mening dat ze zorgverzekeraars niet mee krijgen in wat ze aanbieden. En wat is daar de reden van?
Jeeses, een maand naar een Caribisch eiland kost nog minder..

Er zijn ook vergoedde trajecten in NL, soms in combi met of behandeling in Zuid Afrika of Spanje, volgens mij. Ik zou nog wat verder zoeken.

Ik heb ze trouwens weleens opgezocht voor iemand, jaren geleden, maar wist niet van die 5000€. Zelfs een luxe traumacentrum kwam toen 'maar' tot 800€ eigen bijdrage.
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: U-center

Bericht door kleintje1980 »

ik heb eens zitten kijken op de site van het u-center maar ik denk dat het wel redelijk oke is die 5000 euro het is mega veel geld.. maar hoe het daar staat wordt het voor een stukje ontspanning.. maar ook voor het nazorg traject gebruikt.. en voor de reintergratie dus dat hij na het hele traject niet aan zijn lot wordt over gelaten.. en ik denk dat stiekem echt wel veel geld kost..

anders misschien moet je hier eens kijken https://www.cacnverslavingszorg.nl/
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie