Vrouw pleegt zelfmoord na tips op forum

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Re: Vrouw pleegt zelfmoord na tips op forum

Bericht door Phoenix »

Hope schreef: zo jun 09, 2019 23:21 Je schrijft in je reactie "het fijne VOND ik altijd...." bedoel je daarmee dat het nu niet meer zo is? Of dat jij dat fijn vond toen jij met die gevoelens rond liep? Of misschien nog wel heel wat anders?
Goed om ff te checken :D

Ik schreef "vond" omdat ik al jaren geen actieve rol meer heb op dit forum.
Een paar keer per jaar, meestal als er iets over zelfdoding in de actualiteit is, kom ik hier wel even kijken of er reacties zijn op die actualiteit.
Dat is te weinig om te weten of de sfeer die er tijdens mijn actieve verblijf op het forum nog hetzelfde is, vandaar ik in verleden tijd schrijf.

Zo door de jaren heen ben ik in gaan zien dat bij iedereen tot op het laatste moment hoop blijft bestaan, ook al is het slechts een sprankje.
Als je dat inziet dan is het goed dat mensen hier hun hart kunnen luchten, mensen oordelen hier niet over de zwartheid daarvan
Tegelijkertijd merk je hier altijd de aanwezigheid van hoop, van die kans dat er iets gebeurt waardoor het patroon doorbroken word en er langzaam een verandering op gang kan komen waardoor de depressie uiteindelijk verdwijnt naar de achtergrond.
Dat heb ik altijd prettig gevonden, dat mensen hier niet snel oordelen maar elkaar zoveel mogelijk accepteren, hoop of tegenslag, niemand oordeelt.
Voor mij is dit forum ontzettend waardevol geweest, en daarmee bedoel ik vooral de mensen die hier komen.
Ik heb zoveel geleerd van andere forummers, ik ben die andere forummers heel dankbaar!
Alle gesprekken hier hebben mij heel veel inzichten gegeven en daardoor snap ik nu beter hoe het leven in elkaar zit.

In mijn leven is depressie al jaren verdwenen maar ik blijf een verbondenheid voelen met mensen die het psychisch zwaar hebben.
Ik werk nu bijvoorbeeld deeltijd veel met jongeren doordat ik studenten op HBO en WO niveau inhoudelijk begeleid.
Het zijn meestal studenten die bezig zijn met afstuderen en daarom flink moeten aanpoten.
Mijn kennis en inzichten komen regelmatig van pas bij het ondersteunen van deze studenten op het mentale vlak.
Want ook hier zitten jonge mensen bij die eigenlijk al een leven achter zich hebben.
Om de een of andere reden belanden die jongeren bij mij en niet bij een andere begeleider. :onschuldig:
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Vrouw pleegt zelfmoord na tips op forum

Bericht door kleintje1980 »

ik denk juist dat het forum niet mensen moet gaan aanmoedigen om zelfmoord te gaan plegen.. want er is altijd nog een andere oplossing.. en als iedereen luk raak iedee en tips gaat neer zetten van ja je kunt het zo en zo doen.. en elkaar dan ook nog gaat aanmoedigen.. dan is het binnen de kortste keren een hele grote chaos op het forum..
En ik snap voor de mensen die er echt heel diep doorheen zitten en die het wel verwachten van het forum.. dat we dat doen het een teleurstelling is dat wij dat ook niet doen en dat ze eigenlijk geen plek hebben waar ze het wel kunnen doen in nederland...
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
karishma45671*
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 24, 2020 19:08

Re: Vrouw pleegt zelfmoord na tips op forum

Bericht door karishma45671* »

Hoi

Dit is wel erg
Hoe kwam ze aan de tips
Willen jullie me laten weten

Groetjes
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Vrouw pleegt zelfmoord na tips op forum

Bericht door Hope »

Die tips vond ze op een amerikaanse pro-suicide website
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Plaats reactie