Wet om zelfmoord te voorkomen
Moderator: Modgroep
Re: Wet om zelfmoord te voorkomen
Een mooi voorstel, denk ik. Ik hoop wel dat aan de andere kant de euthanasiewet versoepeld wordt en we uiteindelijk veel meer zelfbeschikking krijgen.
I stare into the mirror, and all I can see
Is a reflection of what I want to be
My heart is on my sleeve, the sacrifice I make
To start the healing process before it's too late
Is a reflection of what I want to be
My heart is on my sleeve, the sacrifice I make
To start the healing process before it's too late
-
Violence
Ze kunnen beter het geld in de GGZ stoppen zodat mensen hulp krijgen voordat ze überhaupt nadenken over zelfmoord. Dit is een kleine pleister op een veel te grote wond als je het mij vraagt.
Ja sorry ik ben het met Vio eens.
Goed maak die lijn gratis, leuk.... Maar mij heeft het alleen maar ellende gebracht, bellen of chatten of weet ik het zie je mij daar niet heen doen dus "voorkomen van zelfmoord" doe je echt niet met gratis maken van deze lijn naar mijn mening. Sorry
Goed maak die lijn gratis, leuk.... Maar mij heeft het alleen maar ellende gebracht, bellen of chatten of weet ik het zie je mij daar niet heen doen dus "voorkomen van zelfmoord" doe je echt niet met gratis maken van deze lijn naar mijn mening. Sorry
<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
Ik vind het ook een beetje hulp aan de verkeerde kant. Laten we zorgen dat mensen minder bezig gaan zijn met zelfmoord in plaats van ze pas te helpen of "tegenwerken" als het al (bijna) te laat is.
Of dat geld dan naar het GGZ moet? Misschien een deel. Denk dat er meer redenen zijn om zelfmoord te plegen dan psychische klachten. Veel meer mensen nu worden wanhopig door gebrek aan inkomen, woning, vrienden, etc. En met de ontwikkelingen binnen de maatschappij die nu gaande zijn worden ook dat er steeds meer.
Dus alleen 10 miljoen gaat het niet oplossen. Het is dweilen met de kraan open als je als kabinet aan de ene kant deze maatregel neemt en aan de andere kant 10 andere die een stroom wanhopige suïcidale mensen veroorzaken.
Of dat geld dan naar het GGZ moet? Misschien een deel. Denk dat er meer redenen zijn om zelfmoord te plegen dan psychische klachten. Veel meer mensen nu worden wanhopig door gebrek aan inkomen, woning, vrienden, etc. En met de ontwikkelingen binnen de maatschappij die nu gaande zijn worden ook dat er steeds meer.
Dus alleen 10 miljoen gaat het niet oplossen. Het is dweilen met de kraan open als je als kabinet aan de ene kant deze maatregel neemt en aan de andere kant 10 andere die een stroom wanhopige suïcidale mensen veroorzaken.
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten