De SAM app voor stress bij autisme, nuttig voor iedereen?

Suggesties over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen bij gedachten aan zelfmoord of bij andere psychische klachten.

Moderator: Modgroep

Neutraal
Moderator

De SAM app voor stress bij autisme, nuttig voor iedereen?

Bericht door Neutraal »

Ik werd pas geleden gewezen op het bestaan van de SAM app (Stress Autisme Mate). Deze is gemaakt door de GGZ. In eerste instantie om mensen met autisme te ondersteunen in het adequaat herkennen van stress signalen en het helpen herinneren aan welke tips helpend kunnen zijn om het stress niveau weer naar beneden te krijgen. Ik heb de app geïnstalleerd en denk dat het voor iedereen met ervaringen met stress nuttig kan zijn.
  • Werking van de app
Maximaal 4x per dag krijg je een vragenlijstje voorgeschoteld die je moet beantwoorden en die onder andere gaan over je activiteiten en hoe je je daarbij voelde. De app rekent op basis van je antwoorden je stressniveau uit en geeft je tips die je op dat moment kunt uitvoeren om je stressniveau te verlagen. Er staan voorgedefinieerde tips in, maar je kunt ook je eigen tips uit je veiligheidsplan invullen.
  • Mijn ervaring
Mij helpt het om een paar keer per dag bewust stil te staan bij hoe ik mij voel en mijn stress level waar te nemen. En in plaats van te laat te anticiperen, krijg ik nu tijdig tips die op dat moment van pas komen. Ik ben er tot nu toe dus positief over. Het voelt als een steuntje in de rug. Want laat ik heel eerlijk zijn, als ik hoger in mijn stress zit, lukt het mij zelf niet meer op mijn veiligheidsplan erbij te pakken.
  • Meer informatie
De SAM app downloaden
Informatie over de SAM app

Zijn er meer mensen met ervaring met deze app?
Plaats reactie