Geen koffiepraat maar motorpraat

Voor algemene onderwerpen, ter afleiding, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
LostLife

Geen koffiepraat maar motorpraat

Bericht door LostLife »

Hoi JW,
JW88 schreef: ma aug 19, 2024 08:39 Ik rij vanaf 2014 motor, ik heb er heel wat gehad.
Nu rijd ik op een Honda VT600 Shadow uit 1988.
Absoluut geen fijne motor, geen achtervering, maakt een bult kabaal, het is een bejaarde dus heeft altijd wat, maar wel stoer!
Ben je op zoek naar een eerste motor?
Je sloeg de spijker op z'n kop!

Haha, heb je een motor te koop?

Ik heb eerder een Honda CBR gehad, een Suzuki GSF, en een Yamaha Virago. Bij alle drie kreeg ik na zo'n 2 uur rijden, een knalharde k*nt. Ik ga binnenkort rondkijken voor m'n vierde motor. Ik dacht eerst dat een harde **** niet te vermijden was, tot ik iemand sprak die op zijn Ducati Autostrada vrolijk heen en weer naar Griekenland tufte. Ik heb nu even geen motor. Met m'n volgende "fiets" wil ik zonder problemen de wat langere afstanden kunnen rijden. Ik denk dan aan Engeland, Duitsland of Frankrijk. Ik wil ook iets van bagage mee kunnen nemen, dus minimaal een topkoffer.

Die Honda VT600 Shadow van jou ziet er inderdaad heel stoer uit. Je schreef "ik heb er heel wat gehad". Als je toevallig suggesties heb over een fiets waarbij je geen harde **** krijgt, of over fietsen die ik beter kan vermijden, dan hoor ik het graag.

Lostlife.
JW88

Re: Geen koffiepraat maar motorpraat

Bericht door JW88 »

LostLife schreef: ma aug 19, 2024 21:21 Hoi JW,
JW88 schreef: ma aug 19, 2024 08:39 Ik rij vanaf 2014 motor, ik heb er heel wat gehad.
Nu rijd ik op een Honda VT600 Shadow uit 1988.
Absoluut geen fijne motor, geen achtervering, maakt een bult kabaal, het is een bejaarde dus heeft altijd wat, maar wel stoer!
Ben je op zoek naar een eerste motor?
Je sloeg de spijker op z'n kop!

Haha, heb je een motor te koop?

Ik heb eerder een Honda CBR gehad, een Suzuki GSF, en een Yamaha Virago. Bij alle drie kreeg ik na zo'n 2 uur rijden, een knalharde k*nt. Ik ga binnenkort rondkijken voor m'n vierde motor. Ik dacht eerst dat een harde **** niet te vermijden was, tot ik iemand sprak die op zijn Ducati Autostrada vrolijk heen en weer naar Griekenland tufte. Ik heb nu even geen motor. Met m'n volgende "fiets" wil ik zonder problemen de wat langere afstanden kunnen rijden. Ik denk dan aan Engeland, Duitsland of Frankrijk. Ik wil ook iets van bagage mee kunnen nemen, dus minimaal een topkoffer.

Die Honda VT600 Shadow van jou ziet er inderdaad heel stoer uit. Je schreef "ik heb er heel wat gehad". Als je toevallig suggesties heb over een fiets waarbij je geen harde **** krijgt, of over fietsen die ik beter kan vermijden, dan hoor ik het graag.

Lostlife.
Ik ben begonnen met een Honda CBR600 F2 voordat ik mijn rijbewijs had, daarmee reed ik naar de rijschool.
https://imgur.com/a/1CAPpgY
En daarna nog een F2. Ik heb een Suzuki GS500 gehad er bij, en tussendoor nog een andere stunt F2 en hier en daar een motor voor de handel.
en in 2018 kocht ik deze nieuw.
https://imgur.com/a/sEBPv0J
Dat was echt een super ding, 5 jaartjes, 40.000km
Daar had ik regelmatig van die universele zijtassen aan hangen en soms ook nog een grote tas daar bovenop.
https://imgur.com/a/JOzsYDI
Die heb ik vorig jaar verkocht, had knaken nodig en was ook tijd voor wat anders. Nu echt een mooiweerfiets, maar wie weet komt er wel weer een keer eentje bij waarmee ik wel kilometers kan maken, met deze VT600 hoef ik bijvoorbeeld duitsland al niet te proberen, daar zijn ze heel streng.
"You either survive in the jungle, or exist in the Zoo"
Tirade

Bericht door Tirade »

Hi LostLife,

Gaaf onderwerp!

Is een Triumph Tiger een idee? Dat is echt een tourmotor.. Zeker in vergelijking met een racemodel als de CBR.

Momenteel ben ik zelf ook een beetje om me heen aan het kijken voor een motor. Maar met m'n korte vrouwenpootjes zijn de opties beperkt. Ik heb altijd gedroomd van een CBR of Yamaha R6, maar dan moet ik de boel laten verlagen en wordt het altijd zo'n geval van 'zeg motor, waar ga jij met dat meisje naartoe?'.
I made my way through hell again, I paid for my mistakes
Next time I think, I'll stay awhile and pour myself a drink
LostLife

Bericht door LostLife »

Hoi Tirade,

Bedankt voor de suggestie. Suggesties zijn precies waar ik naar op zoek ben. De Triumph Tiger ziet er inderdaad interessant uit. Die ga ik beslist uitproberen.

Ik zag een keer het tegenovergestelde, een kleinere motor met een hele lange gozer erop. Dat was zo'n geval van "heeee, waar gaat die gozer heen? Oh kijk nou, er zit een motor onder." :lachen1:

(Jammer dat ik niet weet welk merk of type dat was. Misschien was dat een geschikte motor voor je geweest.)

De CBR 600 was technisch gezien een hele mooie fiets. Hij had 53 PK en da's veel voor 600 CC. In de 1e versnelling kon ik zonder te schakelen optrekken tot 70 km/uur. De zithouding was erg voorover gebogen. Bij de lagere snelheden leunde ik daardoor veel op mijn armen en dat was erg onaangenaam. Op de snelweg ving ik voldoende wind en ik werd dan door de wind "achterover gedrukt" en dan viel het mee. Mijn armen zaten ook net voor de spiegels, ook niet handig. (Want ik wil wel graag in m'n spiegels kunnen zien dat m'n haar goed zit. :tong: ) De versie die ik had had geen benzinemeter. Het zal je gegarandeerd gebeuren dat je op de snelweg rijdt en denkt, "hee, het lijkt wel of hij minder trekkracht heeft", om zo'n honderd meter verderop met een lege tank op de vluchtstrook te staan. Hij had ook geen opbergmogelijkheid, ook niet onder het zadel. Met mijn volgende fiets wil ik minstens een EHBO doosje, een slot, een schadeformlier en mijn nagelvijltje (grapje) mee kunnen nemen.

Ik hoop dat dit nuttig voor je is. Als je een proefrit gaat maken, dan heb je hiermee wat meer dingen om op te letten. Dat wil zeggen, misschien wist je dit alles al.

PS: In plaats van "Triumph Tiger" schreef ik bijna "Triumph Tirade". Jammer dat die niet bestaat. Dat zou natuurlijk de PERFECTE motor voor je zijn. :D
Hope
Moderator

Bericht door Hope »

Tirade schreef: di aug 20, 2024 06:50 Hi LostLife,

Gaaf onderwerp!

Is een Triumph Tiger een idee? Dat is echt een tourmotor.. Zeker in vergelijking met een racemodel als de CBR.

Momenteel ben ik zelf ook een beetje om me heen aan het kijken voor een motor. Maar met m'n korte vrouwenpootjes zijn de opties beperkt. Ik heb altijd gedroomd van een CBR of Yamaha R6, maar dan moet ik de boel laten verlagen en wordt het altijd zo'n geval van 'zeg motor, waar ga jij met dat meisje naartoe?'.
Ben je serieus op zoek? Je woont geloof ik niet ver bij mij vandaan en ik heb een gerucht gehoord via via van een vrouw die een goede motor verkoopt, als je serieus interesse hebt, wil ik wel details voor je vragen? Je hebt geloof ik mijn nummer, stuur maar een appje als je iets wilt!
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Tirade

Bericht door Tirade »

Hope schreef: di aug 20, 2024 21:24
Tirade schreef: di aug 20, 2024 06:50 Hi LostLife,

Gaaf onderwerp!

Ben je serieus op zoek? Je woont geloof ik niet ver bij mij vandaan en ik heb een gerucht gehoord via via van een vrouw die een goede motor verkoopt, als je serieus interesse hebt, wil ik wel details voor je vragen? Je hebt geloof ik mijn nummer, stuur maar een appje als je iets wilt!
Op z'n vroegst volgend voorjaar! Er zit eerst nog een retedure beugel aan te komen. Superfijn dat je het aanbiedt, maar voor nu geen enkele haast om het na te gaan vragen voor me.

:hug:
I made my way through hell again, I paid for my mistakes
Next time I think, I'll stay awhile and pour myself a drink
Plaats reactie