Clozapine

Suggesties over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen bij gedachten aan zelfmoord of bij andere psychische klachten.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Hope
Moderator

Clozapine

Bericht door Hope »

https://www.ggz-nhn.nl/Bestanden/Docs/W ... eerman.pdf

Deze week ben ik begonnen met Clozapine. Een Antipsychoticum. Ik kwam er dit artikel over tegen. Meer mensen die hun ervaringen ermee willen delen? Zowel positief als negatief zijn welkom.
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
joost1976

Re: Clozapine

Bericht door joost1976 »

Hope schreef: zo feb 15, 2026 16:47 https://www.ggz-nhn.nl/Bestanden/Docs/W ... eerman.pdf

Deze week ben ik begonnen met Clozapine. Een Antipsychoticum. Ik kwam er dit artikel over tegen. Meer mensen die hun ervaringen ermee willen delen? Zowel positief als negatief zijn welkom.
hoi lieve hope

ik heb der geen ervaring mee ik hoop dat het hou echt gaat helpen dat verdien jij :hug: :hug:
Depression is living in a body that fights to survive with a mind that tries to die
Gatita
Moderator

Re: Clozapine

Bericht door Gatita »

Onze mening weet je opzich al.
Maar voor de andere hier,

In het begin werkte het niet helemaal, tot verhoogd werd en daar deden we het goed op. Sinds de stop van topiramaat hadden we met de combi medicatie veel moeite, hebben we meerdere malen aangegeven dat het niet meer zijn resultaat had (maar dit lag misschien ook niet eens aan de clozapine). En wellicht moest worden gekeken ernaar en/of verhoging.....

Helaas voor ons.
Het constant bloed onderzoek was bij ons een groot probleem toen we bij FACT kwamen, ze lieten het liggen, kwamen er te laat mee of sloegen het maar een keer over. Tot dus verleden jaar er geen nieuw team kwam en even abrupt de clozapine werd gestopt. Wat waren we daar beroerd van, en tot vandaag ervaren we het gemis ervan. De wisselingen / dissociatie en een eventuele psychose raken we veel sneller. En of het nu echt aan de clozapine ligt geen idee, maar slapen of rust vinden en daarnaast ook nog wat kunnen doen was met veel beter.

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
Plaats reactie