Stoppen met zelfbeschadiging, waar loop jij tegen aan?

Suggesties over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen bij gedachten aan zelfmoord of bij andere psychische klachten.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Fighter
Contacteer:

Stoppen met zelfbeschadiging, waar loop jij tegen aan?

Bericht door Fighter »

Stoppen met zelfbeschadiging is niet iets wat op 1,2,3,... is gelukt of gemakkelijk is of loopt zoals jij het zou willen dus als je aan het stoppen bent met zelfbeschadiging of je wilt nog eens een poging wagen op ermee te stoppen, waar loop jij dan tegen aan? Waarom vind jij zo moeilijk om te stoppen met zelfbeschadiging?

Misschien heb jij nog net niet dé stap gezet tot het stoppen met zelfbeschadiging, wat zou jouw kunnen helpen of ondersteunen zodat jij die stap wél kan zetten? Deel het hier allemaal en wie weet kunnen wij jou wel helpen of verder ondersteunen in je proces zonder zelfbeschadiging.
"Liefde betekent niet altijd vasthouden; soms betekent het ook loslaten."
Hope
Moderator

Re: Stoppen met zelfbeschadiging, waar loop jij tegen aan?

Bericht door Hope »

Fijn topic. Ik moet door omstandigheden per se stoppen met zelfbeschadiging, dus ik kan tips gebruiken, maar heb ook heel kritisch gekeken naar wat ik zelf kan doen om het te voorkomen.

- niet alleen zijn als ik me slecht voel (desnoods echt iemand uitnodigen voor niks)
- geen scherpe voorwerpen in huis halen
- scherpe voorwerpen weg gooien
- verbandmiddelen weg gooien
- voldoende slapen
- weg uit huis gaan

En veel hiervan gaat onwijs tegen mijn gevoel in. En ik kan er 10000 smoesjes voor verzinnen waarom het niet zou werken en onzin is. Maar ik heb ontdekt dat hoe meer een "oplossing" me boos maakt en slecht voelt hoe meer reden om het te proberen, want dat zijn meestal de beste....
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Plaats reactie