Wat luister je nu?

Voor algemene onderwerpen, ter afleiding, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

R25

Bericht door R25 »

Het valt me op dat velen onder jullie qua muziek nogal aan de ''harde'' kant zitten. Harde rock, heavy metal, dat soort zaken. Is dit voor jullie echt pure muzieksmaak, of houdt dit verband met de problemen die er voor jullie zijn?
Richard

Bericht door Richard »

Je leefwijze,geschiedenis,problemen opvattingen en/of opvoeding bepalen voor een groot deel je muzieksmaak,dus ik denk dat het heel moeilijk antwoorden is op die vraag
meisje91

Bericht door meisje91 »

't ligt er bij altijd aan in wat voor bui ik ben..
als ik echt graag even wil huilen zet ik al gauw muziek op die mij qua tekst diep raken, als ik stikchagrijnig of er flink doorheen zit zet ik al gauw harde muziek op, nou ja.. en zo is er voor elke stemming wel weer muziek die ik aanzet.
Helmut

Bericht door Helmut »

R25 schreef:Het valt me op dat velen onder jullie qua muziek nogal aan de ''harde'' kant zitten. Harde rock, heavy metal, dat soort zaken. Is dit voor jullie echt pure muzieksmaak, of houdt dit verband met de problemen die er voor jullie zijn?
Blijkbaar hebben velen van ons een goede smaak :D

Ik luister ook vrijwel uitsluitend metal. Voornamelijk black en death metal (dus de extremere subgenres). Maar de laatste tijd ben ik m'n smaak wat aan het verbreden en luister ik ook vaak thrash, heavy en speed metal. Dat is voornamelijk oud werk van bands als Black Sabbath, Judas Priest, Iron Maiden etc.

Maar ook voor mij geld dat de muziek die ik luister sterk afhankelijk is van hoe ik me voel. Als ik redelijk opgewekt ben luister ik voornamelijk death metal of thrash. Bands als Nile, Decapitated en Belphegor vind ik echt heerlijk omdat er zoveel energie in zit. Als ik me klote voel dan luister ik depressieve muziek. Of in ieder geval muziek die ik als depressief of somber ervaar. Dat is altijd black metal. Bands als Mutiilation, Burzum en Woods of Ypres luister ik dan graag.

Verder denk ik dat het zoals Richard al aangeeft erg moeilijk is om antwoord te geven op je vraag. Ik luister al sinds m'n 13e naar rock en metal. Toen nog niet naar zulke harde bands, dat is over de jaren zo gegroeid zeg maar. Maar ik heb al sinds m'n 16e depressieve perioden gehad. Dus ja.. het heeft vast wel met mijn problemen te maken. Maar aan de andere kant als morgen al mijn problemen opgelost zouden zijn zou ik nog steeds naar metal blijven luisteren. Metal is iets wat in je zit.. als je er eenmaal door bent gegrepen dan kom je er niet meer van af :P

Oh en om toch nog een beetje on topic te blijven:

Mutiilation - Travels To Sadness, Hate & Depression
meisje91

Bericht door meisje91 »

Racoon - close your eyes
Gisela

Bericht door Gisela »

Snap - Exterminate
http://www.youtube.com/watch?v=kLcns2KH ... re=related

En ook:
La Caíta - El Pájaro Negro
http://www.youtube.com/watch?v=i_VRFwz3xTI
Deze voor als ik me weer 's buitengesloten of minder waard voel.

Het verschilt nogal. Soms houd ik van bijv. Evanescense en Within Temptation. Een andere keer ben ik weer op de new age toer.
memories

Bericht door memories »

Firehouse - love of a lifetime
“Sometimes I think of letting go and never looking back and never moving forward, so There would never be a past.”.
Helmut

Bericht door Helmut »

Evanescense - My Immortal

"I'm so tired of being here, supressed by all my childish fears..."
Richard

Bericht door Richard »

Helmut schreef:Evanescense - My Immortal

Zo'n ontzettend mooi nummer :wink:
Jaimie193

Bericht door Jaimie193 »

Nothing else matters - Metallica
Helmut

Bericht door Helmut »

Richard schreef:
Helmut schreef:Evanescense - My Immortal

Zo'n ontzettend mooi nummer :wink:
Absoluut man! Prachtige tekst en een prachtige stem..

Brigade M - Tien jaar tegendraads
Richard

Bericht door Richard »

D'r stem...inderdaad...hypnotiserend mooi...
janne

Bericht door janne »

mijn rookmelder die al dagen om de minuut piept.....
word er wl kei gek van, maar ben te beroerd een stoel te pakken en de batterij er uit te trekken, top ik hem kapot smijt!!
harry

Bericht door harry »

Ik heb de rookmelder ff een uurtje in de regenton gegooit en toen was die pas stil. :D
Als die piep dan is de batterij bijna leeg, of zoals bijmij ik had zoon goedkoop ding van
De gamma die piep als er niks aan de hand is. :evil:

Ik luister nu naar radio NL
MellaLou

Bericht door MellaLou »

Grappig, we hopen bijna allemaal rustig heen te gaan in onze slaap maar we hebben wel massaal rookmelders in huis hangen, zodat we niet tijdens onze slaap kunnen stikken in de rook. :mrgreen:

Ow btw, dit is geen aanmoediging om nou de rookmelders uit je huis te halen. Bedoel, je buren vinden het vast minder prettig als jij de boel af laat fikken terwijl zij ernaast liggen te slapen. :wink:

Wat dom commentaar op de vroege middag van MellaLou :roll:
Plaats reactie