profiel foto

Ideeën, storingen, wijzigingen, aankondigingen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
annemiek 47

profiel foto

Bericht door annemiek 47 »

proberen een plaatje bij profiel foto te zetten , maar het lukt niet.
iemand een tip ? heb al geprobeerd hem kleiner te maken ,maar dat lukt niet.
en wil wel graag dat de tekst en het vlammetje zichtbaar blijven.
al vast bedankt.

groetjes annemiek
Gebruikersavatar
Panthera
Berichten: 3407
Lid geworden op: di mar 03, 2009 23:47
Locatie: Brabant

Re: profiel foto

Bericht door Panthera »

Hoi Annemiek,

Heb je deze tutorial al gezien?
viewtopic.php?f=17&t=12562

Daarin staat het uitgelegd.
Een foto kleiner maken is lastig, omdat er ook een limiet aan het aantal pixels is. Daarom worden grote afbeeldingen heel vaag als je ze verkleint.
Mij is het in elk geval nog niet gelukt.
Je kunt ze bv via paint of een foto programma verkleinen. Maar via http://nl.tinypic.com/ zou het ook moeten kunnen.
En als het daarmee niet lukt, denk ik niet dat het mogelijk gaat zijn om het nog leesbaar te houden. Tenzij iemand anders nog een tip heeft.
Being different isn’t a bad thing. It means you’re brave enough to be yourself
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: profiel foto

Bericht door harry »

hallo annemiek,

ik ben al een poosje aan het knooien met het verkleinen naar 80x80 pixels en maximaal 6kb.
via de site van hope en panthera lukte het mij niet om 6kb of lager te krijgen :( naar veel proberen met piant kan het wel.
de afbeelding van de koe die ik heb was meer als 32kb. wel wordt de afbeelding wat korrelig, maar omdat het zo klein is valt het
mee?

het kan via piant, maar je moet dan de juiste instellinen gebruiken. als je de afbeeldig opstaat dan 80x80 en de pixels afvinken en die
andere ernaast aanvinken. dan even uitproberen om een jpg of png bestand te kiezen en dan op slaan. als het goed is kun je dan de afbeelding
plaatsen.

ik hoop dat het lukt succes ermee :wink:
annemiek 47

Re: profiel foto

Bericht door annemiek 47 »

dank je harry voor je uitleg en advies.
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: profiel foto

Bericht door kleintje1980 »

ik heb die van mij via deze site gedaan.. https://www.fotoverkleinen.nl/ als je je plaatje al op je pc of laptop hebt staan gaat het heel makkelijk eigenlijk en kun je hem zo invoeren hier op het forum..

hoop dat je het voor elkaar krijgt
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie